...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

raya haji aku buat apa?

eceh! baru nak keluar cerita raya haji ker? dah hampir seminggu raya haji berlalu baru aku nak terkedek2 karang entry pasal tu kan.... tapi, korang jangan lupa ayat2 femes ni... better be late than never yea tak.... kekeke.... lagi lama aku peram, lagik sedap kot! ewah! takde maknanyer sedap tapi kompemlah bakal terkubur camtu aje cerita raya haji aku tahun ni...

mehla  kita pendekkan cerita... raya haji aku tahun ni memang superb! memang BEST... sebabnya.... buat pertama kali aku TAK PAYAH masak time raya! kakakaka.... giler heaven!

lagik heaven bila berderet2 jemputan makan2 sempena raya haji.... memang siyes kembang perut tak kempis2 selama sebulan nampaknya nih... apa taknyer! ni semua gara2 melantak sampai LUPA DIRI la nih....

first day raya aku dapat jemputan makan makan sappedek sappedek di rumah PUAN SRI AYA.... memang sangat berkobar2 semangat aku nak pegi serang rumah aya aritu tau... sebabnya aku tau aya MUSTI GERENTI PASTI masak best best punya!! kalau masak tak sedap tu memang bukan AYA la tuu... hehehe...


haaa tengok gambo kat atas tuu.... kan aku dah kata tadi... nampak dalam gambo pun dah sedap... belum lagi di ngap tuu.... nak makan yang mana satu dulu pun aku tatau sebab semuanya best dan semuanya WAJIB dimakan... kekeke... ;-)


nak2 pulak bila dapat geng2 makan yang satu kapal selam.... bab2 makan memang kami takkan tolak.... ehhh mana boleh tolak rezeki kalau orang nak bagi.... tak baekkkk tuuuu.... jangan lupa pepatah melayu...

REZEKI JANGAN DITOLAK! MUSUH JANGAN DICARI! ;-)

so, sila elakkan pembaziran rezeki, elakkan bermusuhan dan elakkan orang yang suka cari musuh.... ehh ada ker orang yang suka2 nak cari musuh? wallahualam..... nauzubillah jer ok! Ya Allah! ku mohon dijauhkan dari orang2 yang suka cari musuh camni..... huahuahua....

anyway, memang masyukkkk makan kat rumah puan sri aya aritu.... sambil2 kitorang makan, sambil2 kitorang mengomel... sambil2 kitorang mengomel... sambil2 kitorang makan.... patploh pat kali ulang pi mai pi mai tang tu... kekekeke.... tu yang LUPA DIRI tak SEDAR DIRI langsung tuu.... tengok2 pinggan dah kosong... pastu angkat bontot pi tambah lagi.... diam tak diam, licin lagi pinggan memasing... pastu buat muka tak malu pi isi lagi lauk yang ada.... pastu licin lagi..... itu jelah activity bebas kitorang kat rumah aya tu.... kalau masuk pertandingan makan kompem we all menang laa! hahahaha...

haaa cuba korang telek gambo kat atas ni pulak... ada tak agaknya korang jumpa muka anak2 aku dalam gambo tu? cuba laaa tengok bebetul.... kotla dorang tersorok bawah meja ker.... terselit bawah kerusi ker.... terpenyek bawah carpet ker... hehehe...

korang tak jumpa ker muka aiman and alyssa terselit kat memana? betul? kompem dah tengok bebetul? adakah anda pasti? eceh! ;-P

betullaaaa tuu... mana ada budak berdua beradik tu dalam gambo tu haaa... sah2 la dorang takde... anak aku dedua kat skul time tuuu.... memang aku sengaja tak memontengkan dorang aritu... lagipun aiman nak sangat pi skolah tengok kawan dia buat presentation on that day... and alyssa pulak memang malas aku nak bawak... tak koser la weh nak melayan si kecik tuu.... kasi can la kan sesekali aku nak berendek dengan Tuan Beso berdua jek.... lagipun aku nak jugak memuaskan nafsu anak tekak ku makan tak hengat donia tanpa perlu melayan dan merisaukan otak dengan kerenah anak2.... skali skala MASYUK woooo hidupku bebas tanpa beg tangan gedabak ku ituuuu.... hehehehe...


~ adakah cerita raya aji berakhir di sini? *wink wink*


0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails