...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Chapati OH chapati!

Boleh arini aku TERmengidam nak makan chapati... Cheh! Mengidam anak tekak ke apa nih!! Tapi, Lama giler woooo aku tak makan chapati... Last skali aku buat chapati was a day before anak dara keletah aku tu lahir ke dunia... Exactly on the 4th of Sept 2007...

Cuba korang perah otak sket kira berapa lama dah masa tu... Haaa lama giler kan! Tauuu takperrr! Gigih giler aku time tu dok nguli chapati petang2 hari! Nak makan punya hal! Kalaulah adik aku si uda tu baca entry ni, aku berani kerat jari dia akan ketawa terbahak2 dengan nada mengejek tak hengat donia macam pompuan sewel! Kwang3... Dah sah2 hari tu first day dia sampai CPH and aku plak dok heret dia pi central semata2 nak cari tepung chapati! Keh keh keh...

So nak dipanjangkan cerita, arini semangat gilerrr laaa konon nak makan chapati kannnn... Siap dok canang2 kat FB lagik tau dari awal pagi tadi... Kemain lagik kengkawan aku kat FB tu haa... Semangat tu memasing dok cucuk2 aku tau! Ehh jangan salah paham yea... Dorang bukan jenis yang suka cucuk2 menda yang tak elok tak elok ni yea... Selisih jer you! Mintak jauh aku ada kengkawan yang camtu... I dont like! :-P

Alhamdulillah laa... di kalangan Kengkawan aku dlm FB tu semuanya jenis yang bebaik belaka... Bukan jenis low class yang suka cucuk sini sana pasal benda2 yang jahat2 ni tau... Dosa beso tuuuu! Ngeh ngeh ngeh...

Anyway, nak dijadikkan cerita, lepas semangat aku disemarakkan oleh dorang tu lah aku pun terus terjah ke central lepas habis berGYM pagi tadi... Kengkonon nak cari bahanlaa nak buat chapati tu sambil2 dok stock up memana yang patut...

Akan tetapi ntaj cemana tetiba jek biji mata aku terpandangkan instant chapati dlm freezer kat kabul... Pikir punya pikir punya pikir, aku pun rembatlah sebungkus... Dah sah2 aku ni PEMALAS orangnya... Macam tak kenal aku jer korang ni tau! :-P

Tapi yang aku beli tu bukannya chapati biasa tu but chapati masala... Dah tuu, hok yang tu jer pun yang ada... Dari takde langsung, aku pikir yang tu ok jugakla kann... Nak hilangkan kempunan katanyaaa... Hehehe...

Rupanyaaaa... Betul2 bawak masalah laaa chapati masala tuuu.... Tak sedap ok masuk kat tekak aku! Chaitssss!!! Potong stim betullahhhh! Dah la orang ngidam nak makan chapati! Sekali tak masuk dek tekak daaaa!!! Nyesal giler aku tak buat sendiri ajer tadi! Tu la akibatnya kalau dah niat nak buat tapi kensel last minit! Dapat faedah nya! Hua hua hua...




Punyalah semangat aku masak potato @ aloo masala arini semata2 sebab nak makan dengan chapati tu... Kengkonon nak feel2 cam makan kat kedai daun pisang la nih! Eceh! Sekali terbantut selera aku tau... Uwaaaa!!! Nasib baik laaa aloo masala tu tak bagi MASALAH ok! Eceh! Nak kata sedap la kononnya tuu... Kwang3... sah2 la sedap ok! Dah tentu2 cik kila gebu yang bagi resipi kat aku... Kompem meletop hasilnya you! Resipi mak yong la katakan! Hehehhee....


- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails