...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Berebut!

Kelaziman tau anak2 aku ni... Bila dah tinggal sikit barulah berebut nak makan... Masa benda tu banyak lagi, sikit pun dorang tak heran... Jangankan kata heran, nak jeling2 pandang2 pun takdenyer!






Tapi bila dorang tengok maknya syiok mengunyah, time tulah memasing sebok nak dok menyelit sama... Sebok nak jugak benda yang aku makan... Dah la tinggal a few ketui aje... Last2 aku dapat makan 2 ketui aje... Yang lelain habis budak berdua tu belasah! Terpaksalah mak mengalah dengan anak2! Huwaaa!






Dah laa mendalah tu bukan boleh dapat kat sini pun... Paling dekat kat london tu haa... Silap aku jugak tak beli banyak sket masa pi london aritu... Melampau jugak kot nak beli banyak... So dua kotak pun jadiklah kononnya... Tu yang Bila nak makan sekali hadap terasa sayang pulak... So, makanlah slow2 sikit2... Datangkan bebudak ni... Haa amek kau! Sekali rap dorang perabihkan yang belen2 tuu...






Dulu masa kat saudi memang aku kemaruk makan sebab kat sana banyak bersepah... Tetiap kali nak balik mesia siap memborong lagik bagi kat kaum kerabat... Tapi sejak pindah sini memang jangan mimpilaaa... Satu masa dulu boley gak pi klcc kalau tetiba teringin nak makan kat mesia tapi dah tutup pulak yang kat klcc tuu... Dengarnya kat BSC ada tapi tak penah umur pulak aku jejak ke sana...





Agaknya kalau aku ngandung and teringin nak makan mendalah ni gamaknya Tuan Beso kenalah terbang pegi london tu yeak! Semata2 kerana KURMA! Tapi bukan sebarang kurma you! Ini kurma Bateel yang memang special okie! Bak kata pepatah... Hanya jauhari yang mengenal manikam! Kui kui kui!

~ daddy, mommy mengidam anak tekak nak makan kurma bateel! :-P

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails