...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

semalam dan arini...

Dugaan berpuasa tahun ni memang hebat utk aku... Bukan dugaan apa pun tapi aku cepat nooo PENAT! Bila dah masuk kol 7 pm jek memang kompemla dah lembik lutut aku ni haaa... Walaupun sahur pagi tu aku paksa diri jugak sumbat makanan dalam mulut.... Tetap jugak tuu gigil bila dah menjelang petang.... Ntah apesal pun aku tatau laa... Dah tua agaknya kots! Tu yang kederat semakin berkurangan! Hua hua hua...


semalam aku memang tak larat nak masak beria sesangat... Sekadar mampu menggoreng mee sempoi aje... Pastu pikir2 balik kesian jugak kat Tuan Beso dan Tuan Kecik tu... Takkan mee goreng je kot utk buka pose... So, aku gorengkan chicken wings and telur mata lembu... Tuan Beso pulak merajinkan diri goreng keropok ikan... Fuhhh itu pun dah marvellous tau... Bersederhana lagi afdal! Eceh! :-P


Arini plak dedua anak beranak tu teringin nak makan pizza... Apa lagik, dhuniyas pizza lah jawabnya... Kitorang mintak mamat tu half-cooked the pizza coz lambat lagi nak buka pose... Bila dah nak berbuka baru Tuan Beso bakar pizza tu semula dalam oven and make it cooked well through... So, the pizza will be tasted nice, hot and yummy not cold and chewy... ;-)



Gambo kat atas ni pulak ialah kari ikan... Dalam pada aku tak nak masak disebabkan kepenatan kesangatan arini, terpaksa jugaklah aku bersilat kat dapur tadi... Aiman la yang request nak makan roti canai dengan kari ikan... Ntah mana satu dia nak makan pun aku tatau... Pizza nak... Roti canai pun nak... siap order kari ikan yang tak tahan tu.... Big appetite sungguh kan anak bujang aku tuu! Ikut sapelah tu ek?! Muahahaha...

But in the end dia tak mintak pun roti canai sampai ke sudah... Sebut roti canai pun tidak! Dah tuuuu... Sakan bebeno melantak pizza sampai habis satu box dia ngadap sengsorang tau! Banyak tak banyak la kan dia makan pizza tu masa berbuka tadi! Tu la pasal kot dia dah tak hingin lagik nak sebut pasal roti canai...

Last2 aku dengan Tuan Beso yang melantak kari ni dengan nasi! Fuhhhh best gilak ok dpt makan nasi! Memang takde tandingan laaa kalau nak compare berbuka mkn nasi + kari dengan makan pizza! Ishhh sah2 la nasi lagi beshhhh yea dak! Hahaha...

~ perut melayu authentic namanya ni! Hahahaha...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails