...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Menu istimewa 1 Ramadhan...

Pagi tadi Tuan Beso kol aku from opis bagitau aku tak yah susah2kan diri masak sebab dia volunteer nak masak for buka... Wah wah wah.... Makin naik lemak la aku nampaknya kan! Hehehe...

Tu la untungnya ada suami yang rajin ke dapur... Dia macam tau2 aje yang bini dia ni dah separuh longlai sebab puasa panjang sangat... Huhuhu... So, tu yang awal2 dia offer diri nak amek alih dapur arini... ;-)

Dan seperti yang telah kujangkakan... sah2 Tuan Beso tu nak masak specialty dia kan... Apa lagi kalau bukan 'Nasi Beriani Tuan Beso' yang maveles lagi masyukkk.... Hehehe... Anak bujang dia tu kan big FAN of nasi beriani Tuan Beso... Aku pun suka sangat makan nasi tu... Kalau makan memang kompemlah bertambah2 tak hengat donia!



Ikutkan dia nak handle kitchen tu sengsorang jer arini tapi aku ada perasaan simpati jugak kat Tuan Beso tu... Kalau arini dia tak keja takpe lah jugak kan... So, dengan rela hati aku volunteer nak masak lauk daging masak merah... Suami isteri kan harus saling bantu membantu... Bekerjasama untuk kebahagiaan yang berpanjangan... Eceh!


Dan arini pulak aku terover rajin buat samosa atas permintaan suamiku yang terchenta tu... Kiranya ni sebagai UPAH for him la kononnya... Hehehe... Tapi yang lawaknya aku dah lupa cemana nak lipat jadikkan segitiga... Last2 fedup punya pasal aku buat macam popia aje... Kakakkaa... Lantak ko la labu!


Adoi mak ai! Lagi doploh mins tu nak tunggu waktu berbuka... Hidung ni dah naik tersumbat dek aroma nasi beriani yang tersangatlah mencabar keimanan aku! Boleh Fengsan aku camni...

~ sian Tuan Beso kena tolong aku siapkan meja makan... Aku dah lembik giler dah ni... Ya Allah ni memang betul2 berjihad ni... Huhuhu...

- adie-apai's on mobile

1 *amigos*:



ija said...

siannya aiman..18 jam tu..huihhhh..sungguh mencabar!

Related Posts with Thumbnails