...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

MARAH!

semalam aku cuma rasa BENGANG jer kan... tapi arini aku rasa MARAH yang amat sangat! bukan stakat tu jer... aku rasa amat KECIWA dan confused dengan apa yang dah berlaku!

sebab musabab aku marah memang sangat ketara... especially lepas tengok gambo kat bawah ni....

aku ni PATRIOTIK yea... walaupun aku tak menetap di MALAYSIA tapi aku sentiasa BANGGA jadik rakyat MALAYSIA... walaupun situasi di MALAYSIA sekarang ni sangatlah mengecewakan aku, sampai ke satu tahap aku mengaku yang aku ada rasa TAKUT untuk pulang ke MALAYSIA... TAPI aku tetap sayangkan MALAYSIA....

MALAYSIA tanah tumpah darahku... kau HINA tumpah darah aku, samalah macam kau HINA aku! itulah ibaratnya betapa aku sayang MALAYSIA... walaupunnnnnn aku jauhhhh di perantauan....

aku rasa GERAM, MARAH dan JELEK dengan perbuatan orang2 INDONESIA yang tak bertamadun tu.... bukan semua orang INDONESIA yang aku kecam tapi kepada mereka yang terlibat dalam insiden memalukan dan menjatuhkan MARUAH MALAYSIA tu....

baru tengok gambo dah rasa mendidih kan... belum baca article tu lagi... sesapa nak tahu lebih lanjut sila laa klik sini.... dan sini... memang sakit jiwa laa lepas baca!

heyyy!! tolong la yea.... sedar la sikit diri korang tu siapa.... kononnya korang nak menghapuskan orang MALAYSIA di negara korang yang TAKDE APA tu... korang tak sedar ker berapa ramai orang2 INDONESIA yang MENUMPANG hidup di MALAYSIA.... dapat duit bawak balik ke negara korang jugak.... so... SEDAR LA DIRI TU WOI!

aku tanak membebel pepanjang... sebab aku rasa tak berbaloi pun.... kalau ada di kalangan rakan2 Indonesia yang membaca article ini, diharap korang dapat berlapang dada dan TERIMAlah HAKIKATnya.... lihatlah betapa rendahnya MARUAH rakan2 korang yang berada di INDONESIA sana sanggup memperlekehkan negara lain semata2 kerana didorong perasaan marah...

pesan aku: MARAH biar bertempat... hidup biar BERADAP...

1 *amigos*:



Zunaidi Dali Great Eastern said...

btol sis! dieorg ni melampau..walopon bukan semue.. tlg ..hormat skit ekkk

Related Posts with Thumbnails