...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Jem sudah siap!!


Gambo nenas kat atas ni aku snapped on last monday kalau tak silap aku... Bayangkan dah berapa hari tu kan... Tapi baru malam ni aku berkesempatan nak mengorbankan nenas2 ni dan jadikkan jem... Nasib baik elok lagik nenasnya walaupun tampuk dia tu nampak layu tak bermaya... Huhuhu...


Lepas berbuka tadi mulalah proses mengopek, membersih dan memarut nenas... Terpaksa buat lepas buka sebab aku dah takde tenaga nak buat sebelum tu... Dan nasib baik jugakla seakat 2 biji jek... Naik lenguh aku memarut nenas tu tau... Huahuahua...


Lepas dah parut, proses membuat jem pun bermula... Punyaaaaalahhhh lama giler nak tunggu air nenas tu kering! Siyes longgar sendi2 aku dok ngadap mendalah ni tau... Nasib baik aiman rela hati nak tolong kacau tadi... Hehehehe...


Makan berejam jugakla nak tunggu dia betul2 masak dan pekat macam jem... Ehhh bukan macam tapi betul2 punya jem laaa tu.... Aiman yang mulanya rela hati nak tolong pun dah tertonggeng2 kepenatan... Ao, aku sorang jelah berjuang hingga ke titisan darah yg terakhir! Eceh!

Akhirnya siap jugak jem nenas aku... Half an hour before midnite! Kekekeke... Anyway, jem dah siap, bila pulak nak start buat tart nih?! Kwang3

I reserved my further comment! Kekeke...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails