...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Jenjalan jom...

Tetiba jek aku bersemangat nak updet blog yeak... Tetiba! Eceh! Mentang2 laaa dah takde keja nak buat kan... Semuanya dah ready, siap sedia tinggal menunggu masa nak loading bags dlm keta jek... Hehehe... Joli katak la aku yeak!

Gimme a break ok... For the past few days aku membizi tak hengat donia... Penat badan, penat otak, penat segala... Sebab tu blog ni terabai... Besok dah nak jenjalan dah... Awal pagi buta plak tuh dah kena kuar meninggalkan rumah selama sepurnama... So, harini holiday mood tu dah sesiap meresap ke dalam badan aku dah! Mood meronggeng sudah mariiii! Hoyehhhh!


Since dah takde menda sangat nak buat kat rumah arini, aku ajak anak2 ngekor maknyer ni ke Stroget... Mohla kita amek angin kat luar tu anak2KU... Hirup pepuas udara kat cph ni haaa... Kang sebulan tak cium bau cph ni ada plak demam labulabi plak korang... Hahaha...

Ikutkan ati aku ni memang malas giler sebenonyer nak menapak kuar dari rumah tapi aku perlu keluar mencari sesuatu untuk seseorang... So, nak tak nak kena keluar jugak laa... Uhuks!


Yang nak ditujunya cuma satu tempat jek tapi makan berejam gaklaa nak nyampaikan ke sana... Berjalan dengan 2 orang budak ketot ni memang kompemlah menyinggah sana sini... Kejap2 kang, mommy nak eskrem.... Stop la kejap beli eskrem... Kejap2 plak kang, mommy nak kacang.... Kena stop lagik beli kacang... Pastu kang dorang nak air la pulak.... Adoimak ai! Layankan aje! Mau pening kapla Tuan Beso kalau aku cakap duit yang kuar arini macam air kencing terlebih lawas! Muahahaha...


Sempat jugak we all singgah ke KFC kat Radhus tu... Katanyerrr mood holiday sudah mari! So apa kes nak masak memasak lagik yea tak? sah2 dapurKU sudah ditutup secara rasminya selama sebulan bermula harini... Apa susah, dinner outsource saje lah nampaknya... Hahaha...


Lepas jenjalan kat Stroget, aku ajak anak2 amek angin sepoi2 nyaman kat tepi canal plak... Saje je buang masa sambil2 tadah muka and bakar kulit bawah cahaya mentari yang giler terik arini... Keh keh keh... Siap tepon Tuan Beso tu ajak dia dinner by the canal... Wahhh kelasss...


Ehh korang nampak tak kapal kat atas ni... Nama nyer Octopus... Agaknya dah takde nama lain kot nak bubuh... Aku tengok takdelah serupa octopus pun... Imbas2 sotong pun tarak! Tapiiiii... Jangan memain, kapal ni antara 10 kapal mewah 'privately owned' yang terbesar di dunia okeh... Tetiba aku TERberangan jadik owner kapal ni plak, dok kat atas deck sambil makan KFC menikmati angin sepoi2 mengadap Amalienborg castle! Wahhh! Macam orang KAYA RAYA! Ngeh ngeh ngeh!

Alahai! Berangan tak habis2! Kompem terjangkit Tuan Beso yang kaki berangan tu... Hehehe... Dalam pada berangan ni tetiba rasa sedih la pulak sebab esok dah nak meninggalkan denmark selama sebulan... Hmmm sebulan tuu...

Dah la cuaca tengah best sesangat ni... Susah nak jumpa cuaa maveles camni kat denmark... Alahai... Sebak ati weh nak tinggalkan tanah jajahan aku ni... Takpelah kan, bukan lama bebeno pung we all pegi... Sebulan jek pastu balik semula ke sini.... Zaman skarang ni Tup tap tup tap dahh habis sebulan yea dak... Tup tap tup tap dah sampai hujung tahun... Nak balik kampung halaman plak time tu... Eceh! Dah jauh bebeno dah aku berangan nih! Belum sampai ke US teriba terus sampai ke mesia! Wieee...

Anyway... Lets Chill out and start Enjoying the longggg holiday! Owh yeah!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails