...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Mision accomplished!!

Hoyeh! Hoyeh! Hoyeh! aku sangatlah gumbira tidaks terkata! Macam menang World Cup tau! Hahaha... Poyo gilers!

Tapi siyes aku lega sesangat arini tau! Mana taknya... Selama 3 hari berturut2 aku terjah ke situ semata2 nak dapatkan our resident permit stickers barulah harini aku dapat settlekan semuanya...






Sebelum2 ni (years back) takdelah payah bebeno nak dapatkan sticker tu haa... Pegi sana amek nombor and then dapat terus... Tapi ntah apesal tetiba jek boleh jadik leceh semacam...

First day aku pegi on tuesday tu awal pagi buta lagik tau! Lepas dropped off bebudak aku terus pecut ke sana... Sanggup tu ponteng pi gym semata2 nak laksanakan tugas yang Tuan Beso pesan kat aku... Berdosa ok kalau tak turuti kata suami... Eceh! Bodek konon!






Beratur dah la bertaun lamanyer... Owh terlebih exxagerate pulak! Kekekeke... Tak sampai bertaun la kan... Tapi, panjang giler ok org line-up nak amek stickers tu! Kalah line up utk WC2010 tau! Muahahaha....

Bila tiba part aku jek, makcik tu tanya gambo passport pulak! Hek eleh! Manada tulis pun kat dalam surat tu suruh bawak gambo... So, daku pun pulanglah kehampaan... Dah tuu, takkan aku nak hempas2 diri tunjuk protes kat situ plak kan... Oii malu oi! Habislah tergugat kejelitaan aku ni nanti! Kekeke...

The next day i went again... Semangat tu cari gambo passport kat besmen malam sebelumnya tu! Nasib baik Tuan Beso igt lagi kat mana hala dia simpan gambo2 we all... Idok kaluuuu... Haruuu biruuu! Gambo2 ni Tuan Beso snapped and edit sendiri... Memang stand-by if in case nak kena buat visa ke apa kan... lepas konfiden gambo semua dah ada dlm tangan, again i had to wait in a looonnggggg line just to get the stickers! Naik kematu aku diri lelama...





Bila turn aku sampai utk dilayan dengan semangatnya aku pun kuarkanlah surat, passports dan gambo2 tu then bagi kat pakcik tu... Skali ko nak tau apa dia kata... Gambo aku dan anak2 aku kena reject semuanya... Sebabnya, aku dengan aiman amek gambo nampak gigi... Alyssa pulak sebab gambo dia tu tak cukup saiz panjangnyer... saiz dagu ke atas gambo tu kurang a few mm... Wallaweii hangennnn ok!! Cuma Tuan Beso punya gambo yg ala2 muallaf dari Tanah Besar China tu jek yang lepas! Huhuhu...

Sakit jiwa gakla sebenonyer aku semalam tu! Aku komplen gak kat pakcik tu yang that wasnt the first time i went there... I didnt get any proper guidelines on how the photos shld be taken or even there wasnt any sentence in the letter that mentioned that i need to bring passport photo for each of us... I was totally frustrated!

Pakcik tu serba salah jek bila aku cakap camtu... Setakat serba salah and he said sorry to me jelah... Still, it didnt make any difference and takde kesan apa pun... But i still asked him to process Tuan Beso punya sticker dulu altho dia kata i can wait and do everything at one go when i come back again.... Arggh aku tak kira! Penat aku beratur macam nak patah pinggang tapi takde hasil?! Mana boleh... Aku suruh jugak dia process sticker for Tuan Beso time tu jugak! At least i've got something than nothing kan... Dari pulang dengan tangan kosong lagikla berapi!





And today i went again... Sebelum pegi tu terpaksa made a quick stop at a photoshop... Pastu terus shoot ke sana nak kejarkan masa yang suntuk before the office closed for the day... Masa kat photoshop tu boleh tahan lawak gakla... A few times mamat tu kena snap gambo aku sebab kaler tudung aku dengan backdrop lebih kurang jer... Bila dah di print langsung tak nampak beza... He had to take a few more shots by trial and error just to get a perfect one! And he didnt even charge me extra for that! Dah la semua gambo2 yang dia sendiri reject tu semua dia kasik aku... Wallaaa... Memang salute laaa! Cuba korang perati gambo kat bawah ni... Mulut memasing ala2 terkemam macam takde gigi plak ek! Hahaha... Belasah jelah labuuuu! Asal lepas sudah! Aku dah tak larat nak pi mai pi mai tang tu ok!





Memangla kalau ikutkan esok2 masih ada and i dont have to rush things of tapi bukan senang nak jadi isteri kepada seorang lelaki yang bernama Noor Nazri B Talib ni... Dia punya expectation on me is like 'high high up in the sky' okie! Selagi tak settle benda yang disuruh tu selagi tulah dia akan pressure aku... Aduhai! Boleh appendix aku dibuatnya! Nasib baikla sorang jer tu jer laki aku! Huahuahuahua...





Mentang2la aku ni jenis yang fully independant and tak pernah mengaku kalah... Tu yang dia makin bagi tekanan kat aku tu... Dan harini aku dah buktikan padanya.... Walaupun terpaksa mengusung dan berhangkut anak2 ke sana tapi usaha aku berbaloi!

~ I DID IT daddy! Finally! ~

Yang penting dalam hidup ni kita kena BERANI, kena pandai berDIKARI, tak mudah putus asa dan gunakan ILMU di dada utk dijadikan perisai diri... InsyaAllah benda yang susah pun sure boleh buat punya!

Pasni kita dah boleh berHOLIDAY dengan aman damai! Yariibaaa!! Hangrey hangrey! Hahahaha... Aku sokeeee!!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails