...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Picnic?!

Niat di hati semalam kononnya nak la berpicnic anak beranak cari port baekk punya kat area opis Tuan Beso tu... Maklum jer, lepas cycling kan perut kompem kebulur! Tenaga memasing dah KO gitu! Hehehe...

Aku semangat giler la konon memasak memacam lauk pauk nak bawak berpicnic tapi at last hampehh! Bukan sebab apa pun cuma before we went out for cycling trip tu, memang dah tak tertahan2 perut memasing kebuluran tahap cipan! So, bedal terus jer la kat rumah! Lagikpun cuaca sejuk memang tak masyuk weih nak berpicnic bagai! Giler meroyan beku otak gamaknya! Hehehe...



So, bakul beskal tu aku sumbat dengan segala macam F&B yg mampu ku sumbat! Selagi muat selagi selagan aku sumbat! Hehehe... Takdelah memain jer! Baru lepas makan nasi kat rumah ape kes nak angkut segala mak nenek plak kan... Stakat finger crackers, fruits and drinks jer... Oklah tu kan..







Nasib baik we all belasah nasi sebelum kluar... Idok kalu memang takde mood nak berpicnic dlm kesejukan camtu... Huhuhu... Menyeksa diri jer terketar2 nak suap nasi masuk mulut, kang tak pepasal masuk ke tempat lain pulak... Hahaha...



memang takde maknanyer nak menikmati kesedapan makanan tu tengah2 sejuk bagai camnih... Eceh macam la masak sedap sangat! Hahahaha... Sedap la kat tekak aku sendiri... Tekak org lain belum tentu lagik! Wiee...



Anak2 aku sakan layan makan buah and biscuits... Kejap2 kang suruh hulur buah... Kejap2 kang mintak yogurt drink... Esp si alyssa! Macamlah dia yang penat dok kayuh beskal! Asyik mintak itu ini aje non-stop... Nasib baik la benda yg senang nak amik and pegang... Sambil aku kayuh sambil aku hulur kat dia...



Kalau makan nasi boleh ke buat gini? Mau berterabur nasi sepanjang jalan! Ada plak kang org igt aku buat trail supaya tak sesat jalan pulang ke rumah! Hahahaha...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails