...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Menu org demam...

Arini tukang masak demam... Tapi semangat giler tuu nak memasak... Wieee... Macam tak demam aje ek?! Demam tipu2 eehh!

Weihhh takde maknanyer aku nak suka suki demam tipu2! Apa faedahnyer yg aku dpt? Huhuhu... Actually aku dah set kat otak aku kena lawan penyakit nih! Korang lupa ker aku ni kan FIGHTER! Hehehe... A strong one ok!

Aku tau kalau aku turutkan rasa demam dan lemah ni memang susah jadiknya nanti.... Dah la aku ni jenis yang DEGIL nak makan ubat kalau sakit... So, kalau dok melepek gitu jer kompem Satu kerja tak boleh buat... Kesian kat laki and anak2 aku....

Demam sikit2 ni aku kena lawankan jugaklah! The most important thing, i have to stay positive and be optimist that this fever is not gonna be long!! and i wont simply give up!! I've to keep on fighting... Yezzaaaa!


Dalam pada demam2 tu aku merajinkan diri jugak memasak... Actually arini semangat memasak tu terlebey sudaaaa ok! Ntah pesal ntah! Hahahaa... Lagipun Semalam aku dah janji ngan Tuan Beso nak masak mee kari... Cian kat dia tu, dah la semalam aku tak masak... Dia memang suruh aku rest and bgtau tak yah masak kalau sakit and tak larat nak buat apa2...

Actuallynyer, boleh jer kalau we all nak makan kat luar arini... Tapi aku yg tak rela nak pi makan luar laa... Memenatkan ok! Lagilah dlm keadaan kesihatan fizikal yang kurang memberangsangkan ni... Tekak pun payau jer rasa! Huhuhu...


So, adalah lebih baik aku layan tekak ikut selera aku sendiri... Akakaka.... Alaaa... Setakat masak mee kari tu je pun apalah sangat kan! Bukan nyer aku masak letak gajah rimau... Aku masak kan sempoi2 belaka... Campak itu, campak ini jer dlm periuk... Within an hour dah siap... Hehehe...

Tapi, pada tekak aku macam tawar jer kuah tu tadi... Ke sebab aku tengah demam sebab tu rasa tawar... Bila tanya kat Tuan Beso, dia kata OK jer sesedap rasa... Tapi mamat tu bukan buleh caya... Dia tu memang penawar orgnya... Huhuhu...

Argghhh nasib la hai... Janji dah selamat masuk ke perut and kenyang sudahhh... Hahahaha... Laki aku bedal sampai 3 mangkuk tadi! Sudahnya lepas dinner dia tersandar kat sofa macam ular sawa baru tertelan kambing gurun! Hahahaha...

~ owh lupa nak bagi keterangan gambo... Yg atas beehoon kari, yg bawah mee kari... Wieee...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails