...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Alyssa @ CIS

She always loved to be there.... And so happy too! Dia dah tau sangat dah mana ceruk rantau kat skul tu esp in the primary building... Dia buat macam skul dia sendiri laaa kononnya! Hehehe...



Suka sesangat dia tengok small exhibition yang 1st graders put up just outside their classrooms.... Mulut cek mek nih kepoh dok tanya 'mommy apa tuu... This... That... Ni...' hehehe... Minah ni skarang dah spekong broken english ok ngan aku! Amboi amboi amboi! Boleh tahan!!



I think she will be just like her big bro... Banyak songeh and banyak tanya.... Semua benda dia nak tanya... Semua benda dia nak tau.... Sampai tak terlarat aku nak menjawabnyer daaa....



My little INQUIRER! Pot pet pot pet aje mulut tak reti diam walau seminit pun.... Ada makcik yg sama2 tunggu cucu dia kat situ pun dok pandang jer kat alyssa dok mundar mandir2 sambil membebel2.... Hehehe....



Aku suruh dia cari gambar aiman antara banyak2 gambar tu... Tajam plak tuh mata diaaa... Boleh perasan ok mana satu abang dia.... Hehehe... Dah hari2 tengok muka abang takkan tak leh nak cam gambo abang sendiri kan... :-p



Kepoh la plak minah ni bila dah jumpa gambo abang dia... Ala2 cam hepi giler la tu kononnya... Naik malu aku bila suara dia tak bley control... Dah ler masa tu belum dismissal time lagik... Pintu dedua classes tu plak ternganga baek punya besarrrrr ok! Soooo.... Lu pikirlah sendiri... Huhuhu...



Nasib baik laaaaa at that time the kids were just having their story telling time activity... Time tu memang free slot for them before dismissal... Kalau la dorang tengah belajo ker, harus aku kena HALAU dari situ! Hehehe...







Mem Kecik ni boleh pulak dok skodeng2 jenguk2 ke dalam kelas abang nyer...... Sangat kepohchik tau.... Sampaikan aiman dok igt aku nak amik dia awal dr biasa.... Aiman siap keluar kelas and tarik muka kat aku sebab adik dia tuu laaa... Dengan airmata dah bertakung, sikit jer lagik nak tumpah tau! Akakaka.... Aiman... Aiman.... Sentimental tak bertempat laaa Tuan Kecik tuh! Tak sesueiii!!



Bila aku ckp yg aku saje jer dtg awal nak lepak2 kat staircase tu and will wait there until the class dismiss, dan2 tu dia tersengih cam kerang wangi!! Siap melompat lagik tuh! Memang tak bley blah daaa.... Chaitsss!! Memang drama sungguh laaa anak2 aku nih.... Huhuhu...



Agaknya aiman takleh nak concerntrate la kot dlm kelas tu bila dok tengok adik dia dok mundar mandir tak habis2 kat foyer... Aku sendiri pun rimas tengok alyssa tak reti diam lagikan aiman tu haaa.... Hahahaha...



Owhh benda yg alyssa pegang dlm gambo kat atas ni sebenonyer payung and windmill yg aku contribute for 1B's spring fair basket... This year dorang kena theme 'rainy day' pulak... So balik dr gym tadi aku terus terjah ke foetex cari barang... Dptla gummy boots, payung and windmill.... Tu yg alyssa sakan dok main tu sebelum Aida, 1B Parent's Rep collect them from the basket kat luar kelas....

Nasib baik anak dara aku ni tau yg benda2 tu not belong to her so dia put them back nicely in the collection basket.... Clever gal la anak mommy ni!

Bila tgk gelagat alyssa arini kan, I really cant wait to send her to CIS.... Tahun dpn la nampaknya kot when she has turn 4 y.o. So far she's enjoying herself at LMS.... I know she will be more than happy to be in CIS but.... Its just not the time yet, ok adik!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails