...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Yippie yeayyy!!!


Yeehaaaa!!! Sukanya! Sukanya! Sukanya!

Suka ati sesangat nih sebab arini aku CUTI masak!!! Yaaariibaaaa!!!!

Mekasihlah pada Tuan Beso yang memberi *emergency leave* kat bini dia nih! Tahun baru nih memang Tuan Beso sengaja jer bagi aku *naik lemak* cukup2 kot... Dah beberapa kali jugakla dlm tahun baru yang masih baru ni aku dapat EL dari memasak!! I lappp u lah my laling!!

Owh itu gambo memang sengaja ditempek utk entry ni dengan niat nak *menunjuk*.... Wahahahaha... Ayat GANAZzzzz!!! Giler tak giler la kan tetiba jek nak menunjuk plak nih!

Sebenonyer aku nak tunjuk kat korang semua, semalam aku telah berjaya membuat PIZZA dengan bantuan bread maker yang baru dibeli oleh Tuan Beso... Sebelum ni dok uli dgn tangan jer sampai nak tercabut jari jemari runcing i ni tau! Hiks!!

So, disamping nak menunjuk homemade pizzaKU itu, nak *menunjuk* la sekali harta baru aku tu... Owhh silap... Itu garta Tuan Beso daaa... Merangkap harta aku jugaklah kan...

semalam first time aku pakai mendalah tu sejak dibeli last week... Tapi Tuan Beso dah rasmikan dah BM tu... 2 kali dah dia buat homemade white bread... Sodapppp!!! Hehehehe... Pasnih boleh la bukak bakery kat rumah ni.. Dan yg pastinya tak yah outsource roti dari kedai lagik! Chaiyok! Chaiyok!

Owh ada satu lagi yang aku nak *menunjuk* kat korang... Tuu haa tengok jelah perangai anak dara ketot ku yang tak sesueii tu... Semalam masa aku kuarkan pizza dari oven, dia doklaaaa sama sebok nak menolong.... Pastu dab dan tu jugak kata "adik nak, adik nak"... Tak sesabo gamaknya tunggu sampai pizza tu cool down sket... Gelojoh betul... Tetiba pastu nak ngaruk sebab hajat dia tak dilayan... Huh! Ikut perangai sapelah tu yea! Sangat kurang sesuai ok dek!!

Btw, lupakan jelah kisah semalam yg dah berlalu... Yang penting arini aku tak yah masuk dapur memasak!!! Seronoksssnyer!!! Dan besok plak aku nak dera Tuan Beso masuk dapur memasak utk we all... Dah lama rasanya dia tak masak... Since masuk tahun baru ni dia tak penah masak lagi... So, aku kasi can la kat dia nak merasmikan periuk2 adik angkat dia si Jamie tu! Bila lagi kan... Takkan nak buat perhiasan je kot! Pisau cap orang tu pun belum dirasmikan secara official lagik tu... Takut berkarat je kang! Hehehehe...

*uishhhh bunyik stetmen macam betul2 nak menunjuk tuh! Wakakkaa*

3 *amigos*:



hasni said...

if u dont mind
tempekla sekali resepi pizza tu

hasni said...

if u dont mind
tempekla sekali resepi pizza tu

*adie* said...

nanti akak ada masa akak tempek k... or else i will email straight to u... gimme the add...

Related Posts with Thumbnails