...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

FRUITS anyone?


aku telah meLANCARkan kempen memakan fruits secara BESAR2an untuk anak2 aku.... hmmmm bunyi cam lawak pada korang kan tapi TIDAK pada aku.... chaiyok chaiyok!!

kempen ni dilancarkan atas sebab kesedaran AKU yang tetiba menggunung tinggi dalam memupuk minat budak berdua beradik ni memakan buah2an... sebelum2 ni memang tak penah putus bekalan fruits kat rumah sebab aku selalu beli buah dalam usaha nak bagi dorang makan buah lebih.... in fact, aiman sendiri pun tetiap hari kompem bawak buah as a snack ke skolah.... tu wajib tau pihak skolah tetapkan..

TAPI, memang selalunya KOMPEM takkan habislah buah2an yang aku pack kan utk snack dia tuh.... tak kiralah aku bagi buah apa pun, memang yang luaknya sikit jer.... sangat menDUGA keSABARan mak dia betullah... Tuan Kecik ni memang terkenal dengan keCEREWETan nyer.... buah ni tak suka... buah tu tak minat... buah tu tak sedap... macam2 hal...  dah ler veggies langsung2 tanak makan except mushroom.... tak ke payah tuhhh...


Mem Kecik pulak lain.... dia tu bedal aje masuk ke mulut comel tu apa jenis buah pun.... tapi habit makan dia tu ada pelik BIN ajaib sikit... dia makan SIKIT... cepotet... cepotet... portion yang dia makan tu ala2 cam budak umur 6 bulan tau.... sangat menDUKACITAkan hati ibundanyer.... ntah kenapalah anak2 aku ni payah betul nak makan buah2an... makan benda2 lain pun ada payah jugak laa bukan setakat buah aje.... senang citer, anak2 aku ni NOT SO into food.... tapi yg penting, nasib baik jugaklah dorang berdua tu NOT SO into junk food jugak.... dorang memang tak suka pun makan junk food... sekali sekala jer telan coklat and candies..... fuhhh ada lega lah sket kat situ kan...

starting from last week, aku dah TARBIAH bebudak ni pasal pentingnya makan buah.... adeh deh deh.... formal sangat la bunyik nyer ek.... bukan tarbiah daaa.... aku CONG dorang cakap yang sape nak cantik, nak hensem and tak nak MATI cepat, kena makan buah banyak BANYAK banyak! hahahaha.... giler sengal mak dia punya ayat kan.... lantak laa... janji anak2 aku dah kena RACUN dengan stetmen sengal aku tu... dan dorang telah PERCAYA dengan kata2 ibunya.... ITU YANG PENTING! hahahahhaaa.....

lets see how it goes ok..... doa2kan anak2ku terMAKAN cakap2 aku yea kawan2..... tenkiu mushi2!!

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails