...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Pizza for lunch...


Pagi tadi aku bangun tido mamai2 lagi... Maybe aku tak cukup tido or tidurku tak berquality.... Salahkan Alyssa!! Yezza dia yang harus bertanggungjawab!! Huhuhu

Dah ler aku mamai... Pastu kepala pulak ala2 sengal nak pikir apa aku nak masak for aiman's lunch... Double trouble betul laaa.... Bukak2 jer freezer tu nampak roti canai... Hmmm... Think think think!!!

Kesian la pulak kalau bekalkan roti canai takde kuah.... Walaupun anak aku bukan lah dalam category yg cerewet tapi, tak sampai ati la pulak... Stressful betul tau kalau dalam keadaan otak yg tak stabil lagi tu tapi aku paksa2 gak perah idea kasik kluar!

Tetiba ntah dari mana datang idea pun aku tatau laaa... Agaknya tuhan tu kesian kot kat mak si aiman ni... Macam org separa normal pepagi dah dok berteleku pandang fridge tu... Memang pathetic sungguh okeh!

So, idea bernas yg tetiba muncul kat otak aku pagi tadi ialah instant pizza... Dah nama pun instant kan... So mana la nak sempat uli doh pizza tu! Instead, aku gunakan roti canai tu as the crust... Brilliant gak otak aku kan! Ekekeke...

Then aku letak ketchup aka tomato sauce instead of the pizza sauce sebab mmg takde dalam stock pizza sauce kat rumah aku ni... Pastu aku susun salami sebanyak yang boleh pastu aku gratedkan cheese sebanyak yang boleh then tabur loose corn... Semuanya aku letak dlm quantity yang banyak! Puas hati aku!! Heheheh... Just to spice up the pizza, aku sprinkle kan sikit ground pepper sebelum aku sumbat pizza tu ke dalam oven! Wallaaaa.. Dah siapppp!!!!

Balik dari skul tadi aiman cakap pizza yang aku buat tu sedap sgt! Kui kui kui... Ayat anak aku tu tak boleh belahhhh daa!! Aiman siap request suruh buatkan lagi for tomorow's lunch.... Bagus bagus bagus! Besok dah tak yah la mak dia ni berteleku depan fridge nak pikir apa nak masakkan for his lunch! Yeehaa!!!

Kalau korang pun takde idea dah nak masak mende for anak2 punya skul lunch, try la my recipe yang definitely simple and kompem sedap!! Kekkeke...

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails