...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Ngeteh & Ngopi...


Sesape pun yang datang ke rumah aku memang WAJIB dihidangkan dengan teh tarik and/or kopi O kluang... Tu memang wajibun! Hehehe... Semua org dah kenal aku dan teh tarik ku! Kui kui kui...

Jadiknya, Dato' dan pengikut2nya pun tak terkecuali la tau... Dah tuu... Kata WAJIB... So, sah2 la kan... Tak kiralah sape pun... Kalau PM datang ke rumah aku sekalipun, kompem aku akan hidangkan teh tarik dan kopi O kluang! Kalau tak, memang rasa macam TAK complete gitu!

Lepas dorang dinner aritu, Tuan Beso ajak dorang dok bersembang2 kat living hall tingkat atas... Tu yang aku buat teh dan kopi tu.... Takkan la nak bersembang kosong yea tak... Nak gak basah2kan tekak lepas berborak sakan... Hiks!

Lama la jugak we all bersembang2 dengan dorang... En Zainal (counsellor) siap sempat berMASSAGE 4 round lagik atas kerusi uPilot aku tu... Lepas makan terus sessi berurut pulak... Bergegar sebadan... Mau nak terlena la jawabnya! Tapi, dia tak tido pun..... Kalau aku la camtuh, kompem dah ke laut lepas dah tu... Hehehehe...

Lepas borak2 dan berbincang pasal beberapa urusan rasmi, dorang pun mintak diri nak beredar... Lebih kurang 3 jam lebih gakler Dato' dan pengikut2 dia lepak kat rumah aku... Bayangkan la dari pkl 7pm sampai almost kol 11 pm... Lama gak la kan... Tapi, sebab Dato' tu memang ramah dan sempoi orangnya, jadik tak ler terasa cam lama sangat...

Sebelum dorang beredar tu, Dato' siap pesan kat Tuan Beso compilekan lagu2 melayu lagik... Tuan Beso cam biasala, menyanggup aje... Alaaa bukan susah beno kan... Lagipun bukan senang nak dapat request *secara langsung* dari Dato' duta yea tak! Belum tentu lagi next time dpt peluang beramah mesra camni... Dapat Duduk semeja makan berdamai together2... Siap ngeteh ngopi lagik pastu... So, kami ni kiranya ala2 bertuah gak la yea... *wink wink*

-dulu kami dapat peluang beramah mesra dengan RAJA dan RAJA PEREMPUAN PERLIS... Siap makan2 minum2 and berkaraoke lagik tau! Untung jugak ek jadik perantau di negara orang ni yea... *blush blush*

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails