...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

his brand new camera...

asyik keluar citer sopangggggg aje kan.... gamaknya we all ni datang sini semata2 nak bersopang kah?! huhuhu.... owhhh tidakkk!!

sopang itu sebenarnya TIADA langsung dalam agenda kami.... tapi bila dah jenjalan patahkan kaki kat semua ceruk dia BCN ni, tetiba ada aje benda yang nak diSAMBAR... dari sekecik2 benda ke sebeso2 benda.... tapi yang PASTI, ada souvenirs yang menanti mereka2 yang bertuah ituuuuu.... hehehhee....



anyway, yang paling latest semalam we all TERbelikan aiman his first camera... hmmmm... camner tetiba boleh TERbeli camera for this boy ek... asyiklaaa dok TER... TER... TER... agaknya BCN ni ada BADI TERRRR kottt....

mamat ketot aku ni memang suka sesangat nak jadik paparazi... selalunya dia mintak nak guna camera we all berdua laa... kalau tak camera bagak daddy dia, camera pink aku menjadi mangsanya! tapi of cos laa we all tak sewenang2nya nak bagi kan... giler kau nak bagi budak umur 6 tahun handle camera kesayangan we all yang sangat berJASA itu... uishhh BAHAYA... tapi kekadang we all kasi la jugak dia nak lepaskan GIAN... kesian plak kat dia kan... and normally he snapped nice pics! artistic gak anak aku tuh...


aritu Tuan Beso luahkan hajat dia nak belikan Tuan Kecik ni satu camera dia sendiri... hmmm tu sebenonyer bukan 1st time dia cakap kat aku nak belikan aiman camera... dah banyak kali dah... tapi manjang aku decline jer! kui kui kui...

aku rasa macam tak sesuai jer nak bagi pakcik ketot ni to have his own camera... macam too much jer! sebab aku dulu pun merasa nak ada camera sendiri pada umur melepasi doploh tahun okeh.... jangan tak caya! itupun setelah berjaya melepasi tempoh berfikir yang agak panjang dan menggunakan duit SENDIRI plak tuh! so, apa kes nak bagi ini budak hingusan pakai camera senang2 yea tak! digital camera plaks tuh!

tapi, itu AKU dan kisah hidupku.... takkan la anak2 aku pun kena rasa apa yang aku rasa kan.... be LOGICAL sket la mommy!! we're moving forward lorrr!! realistic mommy... realistic!

so akhirnya aku LAYANkan aje hasrat Tuan Beso nak belikan aiman camera sebijik... but of cos before that we have made a certain "AKUJANJI" with him... kwang kwang kwang.... mana leh sesuka ati bagi camtu aje... sure la dia kena ikut TITAH PERINTAH mak pak dia ni kan.... the never ending ones... akakaka.... hence, MUTUAL AGREEMENT has been achieved! yeayyy!!

dan semalam memang kebetulan jumpa camera digital NIKON coolpix yang tengah on sale... harga memang berbaloi2... kalau belikan dia camera ben10 pun beza dalam sepuluh doploh euro jer... so, might as well amik camera yang BETUL punya kan... and from all the color choices yang ada, he chose black... hitam itu menawan dan tertawan you!! hehehee....

pasnih, sakan laaa anak bujang aku amik gambo!! and makin beRIBU RIBAN laa gambo yang bakal diupload dalam FB tu nanti.... secara totalnya we have 4 cameras altogether! ni belum alyssa besar lagik ni.... hmmm..... tunggu dan lihat jelah yea...

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails