...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

feeding the birds...

semalam (27 dec) my kids especially Mem Kecik, were having an enjoyable time feeding the birds at the square near Plaza de Catalunya... sebenonyer we all takde plan pun nak terjah ke sana to feed the birds... tapi kebetulan we had to walk across the square to get to the Big Bus' stop just opposite the main road in front of that square... masa we all lalu tu memang banyak giler pigeons tengah berSUKARIA sebab diberi makan oleh a few people yang datang sana bawak beras... so, kitorang pun saje2 jelah stopped by nak amik gambo dengan pigeons tu semua...


bila tengok burung2 yang banyak giler tu kan... aku teringat masa 1st time we went to London... masa tu was in 2005... one of the MUST GO places was Trafalgar Square... and the main reason being, nak tengok pigeons yang KONONnya banyak giler la kat sana! we all TERPENGARUH dengan filem2 hindustan la time tu! kat masa tu tengah kemaruk citer hindustan... huhuhu...


tapiiii..... HAMPAGAS!!! aku rasa kan memang boleh dikira dengan jari baper banyak pigeons yang ada kat Trafalgar Square tuh... memang dasar cerita K*L*nG betul laaa... propaganda tak habis2!! dan yang BODOHnya we all la, sebab percaya sangat apa yang ditengok dalam filem2 DONGENGAN tuh.... lepas pada tu, memang tak hingin aku nak melayan citer hindustan lagik.... PROPA jer lebey! hiks!!


tapi, banyak2 tempat yang aku penah terjah... aku rasa kat VENICE la tempat yang paling banyakkkkkkk pigeons.... memang BANYAKKK sesangat ok... aku tak PROPA okeh! siyes banyak giler... dan burung2 tu semua jenis yang tak takut orang plak tuh... siap dok hinggap kat atas kepala orang lagik... orang pulak yang jadik takut dengan burung2 tu semua.... memang keSABARan jer aku...

masa we all pegi tu Aiman masih kecik lagik so, dia takut2 jugaklah bila tengok burung2 tu nak menyerang hendap dari semua sudut... hehehehe.... aku pun dari SAKAN bergambo jadik geli geleman pulak bila dikerumuni oleh berpuluh2 burung yang hinggap kat badan aku.... dari kepala sampai ke bahu dan ke kaki, semua kena serbu dengan burung ok... hahaha... serious tak boleh lupa laaa pengalaman pi Venice tu....



tadi petang Tuan Beso beli beras kat SPAR xpress... besok we all plan nak bawak anak2 kat square tu lagi... aritu pegi dengan tangan kosong jer kan... siap dapat SEDEKAH beberapa genggam beras oleh seorang makcik lagik... tu yang esok nak bagi can kat bebudak berdua beradik tu berGUMBIRA dengan pigeons2 tu semua... lagipun we all memang dah janji dengan bebudak ni nak terjah ke sana semula just to feed the birds... JANJI itu perlu diKOTAkan... hehehehe....

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails