...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

cerita semalam....

semalam Tuan Beso tak baper nak sihat sangat.... aku pun PELIK gak... apesal tetiba jer dia kol suruh pi amik kat opis.. pagi tu ok aje... takde pun tengok ada tanda2 nak GERING ke UZUR ke... terkujat gak aku tetiba je dia kol... dah le masa tu aku dok berhuha huha dengan aya, lynne and jah... baru jer nak bergossip dia dah kol plak dah... hehehe...

tapi sebagai isteri yang menurut perintah, bak kata kawan aku nadzie, isteri yang TOAT.... maklum aje, dah SIGN kontrak HIDUP & MATI dengan dia kan.... so, aku pun pi la menjemput Tuan Beso di opis... aku tinggalkan alyssa yang tengah tido time tu kat rumah aya.. mak mon pun aku suruh dok dendiam kat rumah aya.... lepas amik dia tu we made a quick stop at home sebab Tuan beso nak salin baju casual, then off we went to aya's....

macam orang mengantuk di sorong tilam empuk la kan... memang sedap laaa Tuan Beso melantak mee kari kat rumah aya.... 2 mangkuk penuh you!! mee kari antara fevret dia tuh! yang tak tahan tu, lepas makan siap boleh nap lagik tu... kalah anak dara dia laaa.... dengkur2 lagik! tak buleh belah daaa!


and semalam jugak ada parent teacher meeting... aku dah hampir2 terlupa pasal ni tapi nasib baik Tuan Beso ingatkan aku pagi tuh... kalau tak haru jugak laa... aku ni bukan sengaja nak terlupa tapi SERABUT sangat pasal anak2 ni laaa.... ni baru anak 2 orang.... korang bayangkan kalau anak aku doploh orang! huhuhu....

so, since dah memang berKAMPUNG kat rumah aya tu, aku tinggalkan aje mak mon dan alyssa kejap kat sana... PTM ni memang takleh bawak budak... skul dah bagi notice to all parents kalau ada anak kecik boleh guna khidmat babysitter kat skul... tapi kena bayar laa... mana ada yang FREE kat denmark ni oi! hehehe... so, memang CUN la kan aya dah sanggup nak jadik babysitter for free... akakaka...

*aku gelak tak hengat donia! teruk teruk teruk*


we both went to CIS awal dari biasa sebab nak meLARIkan diri dari cek mek ketot tu... sebelum tu dia dah cari aku dah masa aku pi amik daddynyer kat opis... dok nangis2 bangun dari tido tak jumpa muka aku... so, terpaksalah bagi dia leka main mekap2 manissha sebelum aku dengan Tuan Beso sneaked out from there...

sebab sampai awal, so sempat gak la aku bercengkerama selama 10 mins dalam keta berdua2an dengan Tuan Beso... wakakkaa.... bercengkam-derama gituh..... buleh chaiyok ko? jangan caya... aku TIPU je tuh....

then we went off to the gym sebab aiman ada football kat sana... terserempak pulak dengan Emilia's Mom kat staircase and she told me what aiman did to her daughter.... lawak memang lawak la kan... tapi tak senonoh gak anak aku tu... ade ke patut dia buleh duduk atas lap Emilia pastu main tarik2 rambut pulak tu... ishhhh tak senonoh.... buat malu kaum aje... aku dah warned aiman not to do that again to anybody... not only to girls but to his boy friends as well.... dah takde menda lain nak main agaknya....

*tak suke.. tak suke... tak suke...*

kalau dia buat lagik camtu.... siap dia.. aku tarik2 plak rambut dia... pastu aku duduk2 pulak atas dia.... hahahahahaa.... GANAS aku nih!! so, ADA BERANI?! hiks!!

agak2 dah dekat nak jumpa teacher tu, we all pun bergerak la menuju ke kelas aiman... we told aiman to stay indoor and not to go out.... dia dok membebel gak cakap nak main kat playground belakang skolah tu... tapi, cuaca quite windy and REALLY cold!! kang tak pepasal kena flu pulak... damnnnn... i hate the weather!

at 4.27pm we went in to meet Mrs Bellmore and Mrs Andersen... tu pun dah kira lambat 7 mins... kitorang punya slot meeting tu started at 4.20 pm.... just before us tu slot for Shaelyn's parents... agaknya banyak beno diskas dengan cikgu kot sampai lari timing.... nasib baik jugak lepas slot we all tu memang ada free slot... so boleh la kami borak LAMA sikit dengan cikgu aiman...

Alhamdulillah takde apa2 yang perlu diRISAUkan.... cikgu aiman cakap dia OK.... very engaging, polite, attentive and senang citer ok laaa.... malas nak citer lelebih... yang penting aku hepi dengar comment teacher dia tu... HEPI... hepi... HEPI....

from the discussion tu, cuma ada 3 benda jer la nak kena monitor... 3 areas highlighted by the teacher...

1) vocabulary
2) speech
3) maths

tapi, teacher dia kata benda ni ongoing process... vocab dengan speech tu dia akan improve from time to time... kalau nak ikutkan aiman ni dah improves a lot tapi tak buleh la nak comparekan dengan kengkawan lain dalam kelas dia tu... orang lain semua guna English as their main language but not to aiman... so, of cos la tak boleh nak celen anak2 mat saleh tu cakap omputeh kan.... hahahaha....

both of us, Tuan Beso and me are so grateful that our boy has shown a very good progress .... we're thankful to all his teachers who have been so SUPPORTIVE all these while... not to forget Dr Sapna, aiman's speech therapist yang memang banyak giler tolong aiman betulkan lidah dia... hehehhee... korang jangan gelak tau... siyes aku tak tipu... dr sapna ni la yang betulkan aiman punya pronunciation... sebelum ni kan aiman ada problem dengan tongue placement dia, so banyak letters yang dia sebut tak berapa nak clear... but now, aiman dah OK!

so, now ni bila tiba dia nak cakap omputeh, memaaaanggg.... TAK BULEH BELAHHHH daaa... berabuk tu slang mat saleh dia... sampai aku pun terkedu!


oh yea... semalam sempat jugak aku snapped gambo kat atas ni... Star Student's Corner... nampak tak koleksi HARTA KARUN aiman kat atas meja tu.... bila aku tengok gambo aiman dan harta2 karun dia on display kat dalam kelas tu, rasa cam BANGGA pun ada... walaupun ntah apa2 yang dia bawak pun aku tatau laaa... hahhaa...

takpe takpe... kita kena BANGGA dengan anak sendiri... walaupun benda yang dia achieved tu tak besar mana pun... kenalah ada rasa BANGGA sebab anak kita kan... sekurang2nya anak kita akan rasa dihargai and hopefully dorang akan lebih SUCCESSFUL lagi in future.... YAKIN BOLEH!! hahahhaa....

tetiba I over you!


0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails