...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Day 1 completed!

Alhamdulillah! Syukur ke hadrat Allah swt... Hari pertama di bulan Ramadhan berakhir dengan sempurna esp for my dearest son, Aiman... Dia cakap bestnya puasa kat Malaysia sebab kejap je dah berbuka! Iyolah tu anak oi... Tunggu jelah kita jejakkan kaki kat CPH nanti... Takut Aiman nak lari balik mesia semula je nanti! Hehehe...


Anyway, gambo kat atas tu membuktikan yang arini aku telah berjaya merasmikan dapur baru di istana hinggapku! Yessszaaa!!! Chaiyok2!!



Sebenonyer Tuan Beso beria2 suruh aku masak... Beria ajak aku buat groceries tuu... Dia tanak makan kat kedai ataupun di hotel waima di rumah orang (ramai yg jemput berbuka) sekalipun... Dia nak airtangan bini dia yang terchenta ni jugak... Tuan Beso dah kena mandrem dengan aku! Huahuahua...


So... Dengan perasaan bercampur baur, sayang nak rasmikan dapur and periuk baru sebenonyer TAPI kugagahkan jua DEMI suami dan anak2 terchenta! Hehehe... Semangat tu makan! Nampak no kebuluran... Padahal baru sehari jer pun pose! Kekeke...

Btw, lauk yang aku masak nari sempoi gila... Atas permintaan tekak memasing la kan...









Asparagus + babycorn goreng dgn oyster sauce, ikan selar + ikan kering keropok goreng dan tomyam ayam + cendawan tiram... Masak kelam kabut sup sap sup sap, 45 min dah siap! macam orang nak pegi perang ok... Huahuahua...



Sesudah kenyang perut di isi, mohler kita ke masjid menunaikan tanggungjawab... Ramadhan datang setahun sekali so jangan lepaskan peluang untuk menggandakan ibadah dan mengumpul sebanyak mana pahala yang boleh... Biar kita 'tamak' mengejar akhirat dari tamak mengejar dunia semata2... Hidup biar balance... Hehehe

Doa Ramadhan Hari Kedua:

Yaa Allah! Dekatkanlah Aku Kepada Keridhoan-Mu Dan Jauhkanlah Aku Dan Kemurkaan Serta Balasan-Mu. Berilah Aku Kemampuan Untuk Membaca Ayat-Ayat-Mu Dengan Rahmat-Mu, Wahai Maha Pengasih Dad Semua Pengasih!!

~ aiman kata syioknya puasa kat KL! ;-)

- adie-apai's on mobile

1 *amigos*:



CT said...

wah dapur baru..kena masak lauk sedap2...hehehe

slamat hari raya aidilfitri ...

jom masuk blog akk http://batulesung.blogspot.com

Related Posts with Thumbnails