...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Besmenku banjir lagi!

Wiken lepas cph dilanda hujan yang tak henti2! Natijahnya... Besmenku banjir lagi! Huhuhuhu...


Memang sgt menyedihkan hati... Last year dah kena sekali... Kitorang balik dari US tengok2 besmen dah bergenang dengan air... This year pun nasib yang sama... Lagik sadis aku takde kat sana so terpaksalah Tuan Beso membersihkan besmen sorang kediri... Kesiannya kat dia!


The whole besmen naik air... Memang kalini lagi worse dari last year... Habis jahanam carpet kat playroom anak2 aku... Some of the toys pun rosak lunyai... Esp yang berendam lama dlm air tu laa... Huhuhu sedihnya hati aku!! Tu baru tgk gambo je tu... Kalau depan mata harus aku meraung!! Akak emo ok! :-(


Nasib baik dalam food store room tu tak banyak yg terjejas... Tu pun sebab barang2 dlm tu Tuan Beso dah susun atas shelves yang dipasang last year... So, memang alhamdulillah selamat barang2 dalam tu...


Tuan Beso cakap dia dah informed agent rumah dan agent insurance skali pasal banjir ni... Memang tahun ni kow2 kena claim ni! Sampaikan mesin basuh dan dryer aku KONG terus ok! Lampu warning kat freezer pun menyala tak padam2... Ishhh!! Takut meletup je kang!!


Malam semalam aku berskype dengan Tuan Beso... Bila tengok dia bersungguh2 cuci besmen tu jadik sayu plak ati... Kesiannyaaa Tuan Beso kena clean-up sorang2! Walaupun dia tak komplen tapi aku tau cemana seksanya nak menyental simen tu... Buleh patah pinggang tau! Bukan takat tu jer, bebarang yang rosak tu pun semuanya nak kena asingkan dan buang... Carpet nak kena tanggalkan... Ehh memacam lagilah nak dibuatnya... Dah la dia kerja plak tuh... Balik2 rumah terus kena mengadap besmen sesorang... Hadoi! Sadisnyaaa!!


Kalaulah aku ni byk duit bertimbun2 memang skarang jugak aku terbang balik ke cph tu tau! Akan tetapi... Kemampuanku terbatas... Yang termampu kulakukan setakat ni cuma berdoa jelah supaya Tuan Beso kuat semangat...


Aku sekadar boleh memberi sokongan moral dari jauh untuk Tuan Besoku yang tersayang... Semoga mental dan fizikal dia tabah dan kuat utk bekerja keras mencuci besmen tu sorang2! Huhuhu...

~ I feel u my darling! Wished i was there too! :-(

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails