...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Gerammm!

Pepagi dah geram dengan anak2... Aduhhh ada2 aje bebudak ni tau nak kasi blood pressure mak dia naik mencanak2! Ni baru 2 anak! Huhuhu...

Alyssa setiap pagi nak suruh bekfes memanglah payah! Sampai nak bergaduh2 dengan aku & bapaknya... Bagi makan susah! Tak bagi makan lagi lah susah! Grrrr...


Kalau biarkan tak bekfes boleh jer tapi kang otw ke skul mulalah dia menyeman! Kompem punyalah dia buat hal sakit perut lah, nak balik lah, nak itulah, nak inilah... Korang jangan lupa yang cek mek tu 'drama queen'!! So memang dramatic la dalam keta tu yeak! Camno aku tak hilang sabar kannnnnnn! Dah la aku bawak keta manual! *eh ada kena mengena ker? Ehe!*

Yang abangnya pulak satu hal lagi... Pepagi dah la lembsssss nak bergerak... Dia org kedua masuk shower tapi yg paling lambat nak siap! Aku yang last mandi pun dah settle tapi aiman masih terhegeh2 nak button baju.. Nak sikat rambut etc... Rambut tu kalau aku tak pesan sikat boleh jer dia pi skul dengan rambut yg serabai bai! Tak ker menjatuhkan reputasi mak nyer! Hohoho... *reputasi?! :-P*



Tetiap ari aku kena pesan suruh dia CEPAT CEPAT CEPAT! Tapi nan adonyer CEPAT! Sambil pakai baju tu boleh pulak dia baca buku la, mengomel2 la, main lego laa... Paling tak bley belah bila dia sakat adiknya... Pastu si kecik tu apalagi menjerit sampai tak cukup2 suara! Pepagi hari test suara, sesuai ker? So, cuba ko bayangkan sket... Dahtu, tak ker meroyan aku dibuatnya?!


Pagi tadi aku suruh aiman buat simple math exercise... He gave me 1001 excuses ok! Macam2! Nak suruh buat maths yg kacang camtu pun dia boleh buat perangai lemau ok! Kalau la awak tu terror sgt maths takpe la jugak... Ini tidak! Kononnya dia nak suruh aku pujuk dia la suruh buat exercise tu dengan suara yang lemah lembut gemalai segala!

Amboihhh!! Nak suruh buat maths yg simple tu pun kemain susah ek... Nak berpujuk2 bagai! Apa kes? Cer citer sket!! Takde maknanya aku nak memujuk sambil usap2 pipi...

Aku amek paper tu pastu aku campak ke tepi... Aku cakap kat dia... When i was of your age, no one forced me to do my maths... Thats why i'm good at it! So, next time dont ever tell me again that u are not good in maths and your friends are better than you coz if u do... I'll smack you right away!

Amaciam? Zalim tak aku?! Memang silap beso la kan pepagi dia too demanding dgn mak dia aka Mem Beso ni... Aku bukan apa, kekadang aku rasa kena bertegas jugak dengan bebudak ni... Ada masa memang kena berlembut, ada masa tu, dia patut tau yang hidup ni realitynya... Ermmmm...

Senang citer.. No pain no gain! Susah2 dulu, senang2 kendian...

~ Sometimes i cant handle too much tantrums... Esp yang silly2 tu! Aku kah yang sengal ataupun anak2 aku yang mengada2 taik kuda?!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails