...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

A bizi friday...

Normally friday will be an easy breezy day for me... But apparently not... i was pretty much occupied last friday... Dari pagi membizi... Sampai ke malam... But i managed! Yeayyy!!



Pepagi biasalah dok kelam kabut dengan normal morning routine... Tapi sebab bebudak ni ada festerlavn kat skolah so kenalah dressed up bagai... Sorang jadik superman, sorang lagik jadik little witch...



Well, nasib baik costume yang dipakai tu takdelah yg merepek meraban... So, zap zup zap.. Siap...



Tapi si kecik tu buat perangai sket... Cranky a bit coz she wasnt so well.. Runny nose got her mood swing so badly i guess! Kesian kat dia and me as well!! Huhuhu...

After i sent them to skul, terus lah aku menerjah ke central... Lama giler rasanya aku tak pi pasar pepagi but becoz of we had invited someone for dinner that nite, i needed to get something to cook...

Balik rumah apalagas teruslah bersilat kat dapur... Takdelah aku masak spesel mana... Aku mana reti masak yang vavavaz pun... Lauk pauk kampung bolehla.. Tu pun ikut selera tekak anak branak aku... Hiks!

Ekceli mmg aku awal2 suruh Tuan Beso tanya dari mana asalnya Marizam tu... Senang sket kepala otak aku nak pikir masak apa... Skali dengar orang johor, dok kat jb plak tu... Tersengih jap aku! Cun lah tu... Sonang nak kubagaikan lauk pauk! Hoyehhh!!





Kalau dah sah2 orang johor so kompem lah makan asam pedas kannn... Takkan org johor tak makan gulai asam pedas yea tak.. Durhaka namanya tuu... Kekeke...

Takkan kot orang dtg dari jauuuhhh (Doha) aku nak bagi makan asam pedas jer... Sian la hai... Dah la bini balik kampung nak beranak... Kompem lama tak makan home cooked food... So, aku try la varieties kan food mengikut selera aku tapi diYAKINI masuk kat tekak tetamu tu jugak! Eceh!



Ikan goreng yang digemari ramai... Cun seh ikan goreng aku beratur atas pinggan! Hahaha...




Sotong goreng kunyit dan kacang panjang... Sebenonyer last min aku decided masak lauk ni... Sebab tekak sendiri yang teringin nak makan tu... Keh3




And simplest things ever.... Sambal mak siah gila, ulam petai and homemade telur masin ku... Yesza yesza!! Cukuplah tuu... Alhamdulillah aku tgk tetamu tu kekenyangan kena PAKSA makan dengan Tuan Beso and me! Hahahaha... Nasib ko la Marizam! Dtg rumah aku kena paksa makan! Sedap tak sedap blakang kira! Janji nasi yang Tuan Beso masak tu khalassss! Hiks!

Dekat kol sepuluh lebih gakla Marizam baru angkat kaki dari rumah aku... Sian dia agaknya tak larat nak bawak perut balik ke hotel! Keh keh keh.... Jangan serik dtg ke CPH lagi tau... Bawak jer angkatan tentera dari Doha tu... Boleh kita kenduri reramai kat sini... Orang Mesia kat copenhagen sentiasa mengalu2kan kedatangan sesiapa juga ke tanah jajahan kami ni... So far Alhamdulillah since aku dok sini memang orang2 mesia yang kat sini (even tak semua) memang bukan tergolong dlm species yang lupa diri dan asal usul... Majority of them memang bebaik belaka dan berbudi bahasa... Termasukla aku! Eceh! Ni kes naik escalator terus menuju ke PUNCAK nih! Muahahhaa...

Owh yeaa... Lupa nak habaq kat korang... Masa aku tengah sebok2 masak tengahari tu tetiba dpt phone call from mak Simon... Ehh korang lupa ke sape simon tu... Alahai... Anak angkat aku tu ler... Sape lagi... Bukan Simon Cowell... Ni Simon Jelnes, bestpren si Aiman Noor... Sape tak kenal anak aku Aiman Noor tu memang nak kena pelangkung... Nama jer akan2 serupa Ayman Nour kat Egypt tu tapi orangnya tak sama yea... Anak aku hensem lagi! Ngeh3

Ekceli mak simon nak bgtau mak angkat dia ni yang budak bertuah tu nak playdate ngan aiman... Aku ingatkan nak playdate next week ker or some other times... Rupanyaaaa aritu jugak... Well nak kata apa lagi kan...





Walaupun adhoc tapi aku terima jelah seadanya sebab aku suka jer ngan budak simon tu... Dah nama pun anak angkat! Sah2 aku gumbira dan rela dia dtg rumah aku... Since it was friday, aku suggested for a playdate cum sleepover... Bagi can the boys qada' berjimba! Hehehe..





For dinner that nite, i served yellow chicken rice yang Tuan Beso masak semalamnya dengan chicken nuggets, fries and some greens for the boys... Simple jer dinner utk bebudak ni... But i guess that's more than enough to keep them full until the next morning... Nak2 dorang makan dinner at 9pm! Wayyyy too late than usual! Tu pun kena paksa ok! Huhuhu





Johanne ada bagitau aku yang Simon tu suka makan salad kat rumah aku... Siap suruh mak nyer beli the same salad yg aku bg dia makan... Tapi bila mak dia bg salad yg sama kat rumah dia tanak pulak makan... Tatau la aku betul ke tak... Manalah tau dia sengaja nak sedapkan ati aku ker... Tapi kalau betul la kan, memang lawak giler ok!

Ish ish ish... simon! Simon! Saje la tu nak mendera mak dia... Ataupun dia sengaja jer nak bermanja2 dgn mak angkat dia ni kot! Nasib baik aku tak bagi dia makan asam pedas aritu... Silap2 aribulan dia suruh mak dia belajar masak asam podeh plak ngan aku! Hahahahaha...

~ well, that how my friday went by... Pretty hectic right... ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails