...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Kemoning Zell Am See...

Pagi tadi memasing subuh gajah... Gila tido tak hengat laa kan... Nasib baik gakla tak terlajak tido sampai ke tengahari... Idok kalu rosak la program we all nak berski! Dah la sehari jer kat ski resort ni... Huhuhu...

Bangun2 tido sah2la memasing lapo kebulur kan... So... Apalagass! Nak tunggu apa lagi beb! Mari kita sappedek!



Yang bestnya hotel ni ada complimentary breakfast... Susah sebenonyer nak cari hotel kat europe yg bagi free breakfast tau... Kalau nak jugak bekfes kat hotel tu, makanya tak reti2 ko nak bayo... Hiks!






Hmmm kalau kena bayo sendiri memang gamaknya tak koser la weh aku nak bekfes kat hotel... Kalau dah sorang bayo belas2 euro pastu yang boleh dimakannya bukan apa sangat pun... Lainla kalau ada nasi lemak bungkus daun pisang ke... Ada roti telur dengan kuah kari ikan ke... Ini stakat roti sapu butter and jam, cereals & susu, fruits... Yang lelain nan adonyer halal! Tu yang nak suruh aku bayo berbelas euro sekepala... Uishhh mintak mahaplaaaa... Baikla aku singgah supermarket beli sekotak cereal dan susu... Lagik sedap! Jimat pun jimat kan... Hehehe..



Anak2 aku pun memang jenis yang tekak sempoi jer... Tak cerewet sangat bab2 makan ni... Janji perut dorang kenyang dah... Pgi tadi aiman pulun makan cereal... Sesungguhnya aiman dan cereal memang takleh dipisahkan! Hahaha... Aiman tak kesahhhh!! ;-)



Habis semangkuk cereal, dia belasah makan half boiled egg pulak... Yang adiknya pun terliur agaknya tengok abang dia khusyuk makan telur tu, dia pun mintak jugak... Bagus! Bagus! Makan pepuas yea dek... Kompem banyak energy nak berski seharian nanti kan...






Aku pulak memang pulun makan roti ajerlah... Berkeping2 aku melantak roti sapu butter & jam pagi tadi! Siap tak cukup suruh Tuan Beso plak pegi amekkan lagi... Skali pandang Macam doploh hari tak makan pun ada! Padahal aku ni bukan dlm kategori manusia yang reti makan bekfes pepagi buta... Tapi bila mengenangkan nak main ski kononnyer, tu yang risau takut tak larat pulak kang nak meluncur...


Muahahaha... Alasan taik kucing! Tak larat nak berski konob! Padahal memang buruk lantak! Dah memang jenis yang tak reti makan sikit2... Saje jer nak bagi alasan kaverline konon! Takde maknanyer yeak! Kekekeke...



Tapi siyes roti kat hotel tu sedap2 semuanya... Makan seketul memang tak puas... Dua ketul pulak macam tak cukup kenyang... Last2 berketul2 habis kutelan... Agaknya roti FREE memang rasa dia lain macam sket sedapnya kot! Sedap tahap gaban ok! Kah kah kah...

Okeh, okeh, cukupla tu dok bercerita pasal makan ajer dari tadi... Now ni aku nak bagi korang sakit otak plak yea...


Cuba baca teka teki kat atas tu pastu bagitau aku apa jawapannya... Aku dah macam nak pecah otak pikir ape benda laaa agaknya tu ek... Tapi sampai ke sudah tak gak dapat jawapannya... Siap google2 lagik tu tapi hampagas!

So, Kalau betul jawapan yang korang bagi, of cos la kan ada hadiah best yang menanti! Nak tau apa hadiahnya? Jeng jeng jeng....

........

..........

.............

..........

........



Miss green Piggy! Hahahahaha... Amaciam... Cute tak? :-P

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails