...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Pesanan buat ADIKku...




Macam nak tertelan air liur bila aku baca status adik aku UDA arini... Alamaks mak yong tuh sudah sentapsss laaa!! Ape kes mak yong... Sape sudah bikin kau sentaps? Sape sudah messed up dengan kau? Meh sini aku luku2 kepala orang tu...

Eceh eceh eceh! Suka2 ati aku aje ek nak luku2 kepala anak orang... Mau kepala aku plak kena luku pastu! Hahaha...

Anyway aku tak nak komen banyak la kan... Tapi pesananku yang "terbaik" buat adikku yang tersayang...

TABAHkanlah HATImu, tenangkan JIWAmu dan relaxkan OTAKmu... Ada ubi ada batas, ada hari tuhan balas...

Ehh ekceli belum habis lagi pesanan aku tu... Kalau ada yang baik sah2 ada jugak pesanan yg jahat... Ni haa pesanan "terjahat" dari aku...

Pergi mamp*s la dengan orang tu... Ko lantakkan aje! Apa dia ingat dia bagus sangat?! Hati dia je ker yang org nak kena jaga... Ingat orang lain ni hati lembu ker? Boleh blah la lu!! Ada ko bagi aku makan minum ker? Ada ko bagi aku duit ker? Ada? Ada? So, sendiri mau ingat lor!

Muahahahaha... Muahahahhaa... Muahahaha... *devil wears Prada laugh*

See... Baik tak aku sebagai kakak memberi nasihat utk adik aku... Terpulang la pada UDA nak ikut yg mana... Yang pastinya aku telah melaksanakan tanggungjawab sebagai kakak yang baik.. Memberi nasihat yang terBAIK supaya dapat menghindarkan dia dari melakukan keJAHATan... Buatlah pertimbangan anda sendiri yea... Bak kata pepatah, pandu cermat, jiwa selamat! Kehkehkeh...

Just to add a little bit more... Sebenarnya kan... Dari pengalaman aku sendiri la kan... Orang2 yang baik, contohnya macam aku ni kan (eceh! Mengaku diri sendiri baik!) Selalunya memang akan ada aje manusia yang tak puas ati and sengaja nak cari gaduh....

Agaknya orang tu jeles kot sebab orang2 macam aku, adik aku dan org2 lain yang sespecies dengan kami ni tergolong dalam kategori manusia yang baik2 hatinya dan terpelihara tingkahlakunya... Bak kata ika kawan aku... Kami insan yang marhaen... keh keh keh...

Pastu aku rasa orang2 tu igt orang2 yang baik macam we all ni mmg senang jer nak dibuli2, nak diperkotak katik kan dan sangat mudah diperlakukan sewenang2nya kot! Ala2 macam robot la... Ko mengata ker, ko mengutuk ker, ko memfitnah ker waima ko hempuk kepala dia sekalipun dia takkan balas punya!

Well... Sape yg beranggapan camtu memang Silap besar la tu yeak... Kalau nak tau, Cubalah ko try test power tahap kesabaran orang yang baik cam aku ni... Agak2 korang aku ni akan jadik cam tunggul kayu aje ker ala2 tak reti nak buat apa BUT lari bawak diri pi menangis sedu sedan dalam toilet! Yucks! Pehlis ok!

Pada aku hidup ni simple jer... Setiap manusia memang perlukan each other in life and we must respect each other too.. Dan aku berpegang pada prinsip: Berbuatlah baik pada sesape je dlm dunia ni selagi org tu tak sampai ke tahap menyusahkan keluarga aku dan mengganggu keharmonian hidup aku...

Tapi kalau orang tu dah start mengarut, melebih dan meroyan tak tentu pasal memang silapla kan... Dan tolong la jangan lupakan satu benda ni... Hmmm.... Apa benda agaknya tu yeak...

Mehla kita sama2 ingatkan diri sendiri dan juga org2 di sekeliling kita bahawa... Kesabaran setiap manusia tu ada batasnya termasuklah kesabaran orang2 baik cam aku ni.... Ingat yang ni sekali jugak... Orang yang BAIK jangan diajar jadik JAHAT... MAKA, buruklah padahnya nanti...

Fuhh! Bunyi ayat macam serious sangat nih! Bio betul! Ganas semacam jer... Kehkehkeh

Well, Terpulanglah pada korang nak amek benda ni dari sudut mana sekalipun... Yang pastinya... I've learnt from my lesson... Those people yang pernah buat hidup aku merana, buat jiwa aku kacau, buat otak aku weng dan tak reti nak show some respect kat aku, jangan haraplah aku nak respect korang lagi... My life is so peaceful without u... And u can talk to my beautiful ASS! FULL STOP! Huahuahua...



~ aku rasa sure pening si uda baca entry kakak dia yang merapu ni! Dah macam luahan perasaan sendiri aje ni! Hahahaha... Nasib ko la uda oi! Yg penting ko dpt message yang aku nak sampaikan sudah! And dont forget that am always here for u! ;-)

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails