...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Mendaki gunung berAIS...

Misi berSKI takkan terlaksana dengan jayanya kalau kaki korang tu masih belum berpijak di bumi yg nyata.... Eceh! Apa kes plak tuh... Ekceli macamana nak berski kalau kau tak naik sampai atas gunung tu kan... Stakat eksyen2 pegang papan ski kat kaki gunung, semua orang pun boleh! Keh keh keh... So, utk membuktikan yang they've been there and done it, moh ler kita mendaki gunung ganang yang saujana mata memandang tu...


Nak mendaki naik kaki ker? Owh tidakkkk... Memanglah bukan mission IMPOSSIBLE kalau nak mendaki naik dengan kaki... Tapi Jangan nak cari pasal ok! Dengan cuaca yang beku camtu ada hati nak menapak?! Ajer giler namanya tu! Igt gunung tu setinggi macam Alyssa yang comel tu ker? :-p


So, moh ler kita beratur naik ski lift ni... Tiket pun dah beli tadi kan... So, apa yang nak ditunggu lagi... Mari mari mari...


Punyalah ramai manusia yang beratur nak naik mendalah ni... Nasib baik takde adegan rebut2 ribut2... Hehehe... Satu gondola tu boleh memuatkan 61 passengers... Fuhh! Macam tak caya jer kan... Bio beno! Padahal takdelah beso mana pun saiznya... Risau jer aku kot2 berlaku kejadian yang tak diingini.... Huhuhu... Aku tanak la terkorban dengan cara yang tak tercapai dek akal tu.... Uishh selisih... Mintak jauh!


Aku sebenonyer memang jenis yang tak takut dengan heights... Segala mak nenek roller coaster semua aku bedal! tapi bila naik gondola tu ada sedikit kecut perut gakla! Mana taknyer, padat dan mampat manusia dlm tu dah macam sardine tau! Sepanjang dlm tu dok beristighfar dalam hati tak henti2... Dup dap dup dap gak ati ni tau.... Tapi bila tengok keindahan alam ciptaan Allah dari atas tu, terus sejuk mata dan hati... Tenang jiwa dan sanubari... Cantiknya MasyaALLAH! Speechless aku dibuatnya...


Tak lama mana pun nak sampai kat first ski level... More or less dlm 5 mins kot... Camtulah lebih kurang... Lupa plak aku nak set timer! Keh keh keh... Sesampai jer kat atas tu, menderu memasing keluar... Macam nak hambat anak ayam keluar reban plak aku tengok! Hahaha...


Punyalah ramai manusia kat atas tu... Majority dok pegang ski or snowboard... Rasanya cuma aku dengan anak dara aku je kot yang jadik pemerhati bebas! Hahahaha... Fedulik hapa aku! Janji bahagia! :-P


Aiman dah memang tak sesabo dah nak tunjuk skill terpendam dia... Dan dan tu terus nak main... Yang Tuan beso pulak control hensem kat tepi tu sambil menunggu pakcik trainer sampai... Nampak muka dia dah semacam jer.... neves ke bang? Kui kui kui...


Mana tak neves nyer! Dah nama nyer pun pestime dok pegang mendalah tu... Dah lah kasut yang disarung tu keras giler! Takleh gerak langsung tapak kaki kau Memang stiff habis dibuatnya! Nasib baik laaa aku telah mengambil keputusan bijak bistari tak join skali... Idok kalu, sure terseksa jiwaku ini! Hehehe....


Lepas intro gitu gini secara ringkas, the boys pun ikut la bontot pakcik rambut hijau tu... Dorang punya lesson selama 2 jam.... So, aku ngan alyssa pun secara automatiknya membekukan diri selama 2 jam dok mundar mandir mundar mandir kat situ menghabiskan masa sambil tengok gelagat orang....






Sejuk memanglah sejuk tapi dah anak dara aku tu beria2 cakap tak nak bila aku ajak pi lepak kat cafe.... So, takkan aku nak tinggalkan dia sesorang diri kot... Budak kecik tu tengah sakan dok berguling2 atas snow...






Selamba derk jer minah tu buat apa dia suka... Dia tak fedulik orang dok lalu lalang kat situ pun.... Selagi selagan dia dok kaut timbus snow! Aku yang tengok pun rasa sejuk tapi minah tu macho habis! Mentang2 laaa diberanakkan di negara sejuk yeak! Kemain lagi ko dek!









Macam2 hal laa budak kecik ni tau... Sepanjang 2 jam the boys takde tu takdelah terasa lama sangat sebab minah ni pandai membizikan dirinya sendiri... Yang paling best bila dia beria2 dok kumpul snow nak buat mountain! Siap paksa aku join skali plak tu... Owh tak relaaaa la mommy anak oi! Stakat bagi sokongan moral bleh laa... Nak suruh tolong tu, kirim salam jelah! Keh keh keh....

- adie apai's on mobile -

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails