...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Mari main SKI!

Trip ni merupakan first time we all pegi main ski sepanjang kami hidup tau! Perasaan adalah sangat BERDEBAR2 tidak terkira! Dup dap... Dup dap... Pagi2 lagi memasing dah bangun kononnya nak main ski sehari suntuk! Hua hua hua... Boleh caya ker?

YouTube Video

So seawal kul 10 am kitorang dah terpacak kat sana... Cuaca adalah sangatttttt nyaman! -8'C tuuu! Apa tak nyamannya! Beku otak lagi ada! Keh keh keh! Korang boleh tengok dlm gambo and video yg aku tempek kat sini... Tebal & banyak giler snow okeh! Huhuhu...









Actually ski resort yang kitorang terjah ni located about 7 km away from the place that we stayed... Nasib baik Tuan Beso sewa keta... Idok kalu mau beku kena tunggu shuttle free! Hua hua hua...











Yang lawaknya tu, ari sabtu aritu sebenonyer first day dorang baru mula beroperasi for this year's ski season! Kah kah kah... Nasib baik jugakla tempat ni dah bukak sebab majority semua ski resorts yang ada kat sana masih lagi ditutup... Kitorang terdatang awal sangat ker? Well! Obviously! Hehehee...












Kalau nak ikutkan hotel yg kitorang stay tu bersebelahan aje dgn ski resort... Bukak pintu jer dah boleh terjun dah pi main ski! Hahahhaa sangat over da vavazz kan! Akan tetapi, malangnya nasib kami, ski resort belakang hotel tu tak beroperasi lagi daaaa! Tuan Beso lupa nak check agaknya bila dorang start operation... So, terpaksalah kami menerjah ke tempat lain pulak! Huhuhu... Idok kalu, aku tak yah laa sesusah dok tadah badan dalam sejuk menunggu aiman & Tuan Beso berski... Dari balcony hotel jer aku boleh jerit kat dorang! Eceh!





Budak kat atas ni sangat over excited terlebey sudah nak main ski okeh! Macam laaaaaaa dia pandai beno main ski! Pegang batang ski tu pun tak penah.... Ber-ice skating pun masih nyawa2 ikan lagik... Keh keh keh... Silap2 dia turun dgn ski dr atas bukit tu bukan berdiri tapi berguling tergolek unta sampai ke bawah... Tengok2 dah jadik snow ball anak bujang aku! Kakakakaa... :-P





So, utk memastikan anak aku yang hensem cam bapaknya tu tak menjadi snowball ataupun snowman, kitorang pun hire lah sorang personal instructor utk aiman... Quite reasonable la upah pakcik tu utk individual beginner lesson for 2 hours... Lebih sket aje dari group lesson... So berbaloi la aku rasa...






But too bad alyssa tak dapat join skali sebab she's too small for that... Instructor tu tak berani kot kalau2 minah ni tak bley handle... Habis cair lah gamaknya snow kat situ bila dengar pekikan halilintar alyssa nih... Si kecik tu kan drama queen! Hiks!






Tuan Beso paksa jugak aku join aiman during the lesson tapi aku TAK NAK! Takde maknanyer ok! Kan aku dah cakap awal2 lagik... Benda2 yang melibatkan snow ni aku TAK SUKA! Stakat amek2 gambo jadik photographer cum spectator buleh laa... In the end, lepas tak berjaya memujuk bininya ni, dia pulak yang join aiman belajar main ski... Hahahhaa.... Bagus3!





Manusia punyalah ramai walaupun aritu first day resort tu opened... Beratur beli ski lift jer nak berejam! Dah la giler sejuk tak terkata! Aku igtkan bila ramai2 adalah bantuan haba dr badan memasing kan... Tapi nan ado! Memasing dok melompat2 tahan sejuk! Jari kaki aku jangan citer laa... Memang dah tak rasa apa dah time tu! Ko bygkan temp paling rendah -15'C!! Memang menganto nyawa betullah!











Harga utk ski lift tu sehari €31 for adult and €20 for child... Tapi alyssa free sebab kemetot lagik... So sudah save di situ nampaknya... Kalau amek seminggu punya tiket lagi murah and dorang pun ada rate utk family jugak...











Lepas beratur kat situ barulah we all bergerak ke tempat nak sewa ski gear... Nasib baikla minah yg bukingkan class for aiman tu dah bagitau suruh pegi beli tiket dulu, kalau lah we all pi sewa ski gear dulu memang alamatnya senget la badan nak usung mendalah tu berjam2... Tapi ramai jer aku tgk yang tinggalkan kat luar tu... Kalau kena sambar dengan orang, memang menggantilah jawabnya! Huhuhu... Kot kalau murah nak ganti takpe gak! Buatnya ribu riban! Mampussss!! Memang aku haramkan terus pi main ski! Muahahaha...

- adie apai's on mobile -

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails