...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Udah sembuh!

Haaa jangan terkujats rhino plak korang... Tetiba aku muncul setelah berhari2 sepi tanpa khabar... Eceh!

Alhamdulillah... Kami sudah sembuh! Syukran ya Allah!
Sebeno2nyer we all sefamily telah diserang penyakit kus2... Ni kira baru baik la ni tu yang cergas sket mengupdet blog... Hehehehe...

Dalam cuaca yang sejuk2 camni kan, takde apa tanda2 awal pun tetiba jek boleh terkena penyakit la pulak... Naik kembung perut aku anak beranak dek Berangin luar dan dalam... Angin kat luar tu dah tentu2lah kuat dengan cuaca yang sejuk bagai nak rak ni haa... Skali angin dalam perut ni pun sama hebat, sama naik jugak! Macam puting beliung bergelodak bagai nak rak! Ni baru kena penyakit pembawaan cuaca... Nasib tak kena penyakit pembawaan budak! Kakakakaka..... Lain macam bunyiknya tuu! ;-)



Memula tu start dengan Mem Kecik... Sian anak dara comel aku tu kena cirit birit beberapa hari dan muntah2 plak tu... For 2 censecutive days dia accident terkencet dlm seluar kat skul... Belum habis kes alyssa tetiba abang dia plak yg menyambung... On friday tu dpt emergency call dr skul nurse bgtau aiman was sick at skul... Bergagau aku pi skul amek dia... Pagi tu aku nampak aiman memang takde tanda sakit pun... sihat walafiat aje dia masa aku hantar pi skul... Yang adiknya memang dah dikuarantinkan kat rumah since thursday tu... Tak sangka plak abang dia pun terpaksa jugak dikuarantinkan skali... Hua hua hua...



Yang best gaban nyer tu, belum pun habis abangnyer punya penyakit kena pulak bapaknyer ngikut jejak langkah anak2nya... Fuh! Dugaan hebat sungguh tau... Tetiba Tuan Beso kol aku dr opis ngadu sakit perut and tak sedap badan... Malam tu kat rumah siap cirit birit and muntah2 lagi tuu... Bukan skali dua plak tuu... Memang sama kes la dengan anak2 dia... Kesian ok! Huhuhuhu...




Nasib baikla ada superMOM ni kan... Wieeee! Eksyen berlagak la kau yeak! :-P

Nak tak nak terpaksalah aku bertahan menten kuat dan hebat nak menjaga 3 orang patients kat rumah ni kan... Padahal time tu memang kepala aku pun dah start nak senoneng weng jugak dah time tuu... Tapi... Of kos laaa kena MENTEN!! Kalau aku pun sama tumbang memang alamatnyer macam baru lepas perang dunia ketiga la gamaknya rumah aku ni... Bergelimpangan manusia2 separuh nyawa di sana sini... Kekeke...



Unfortunately.... Hua hua hua... Serangan virus tu amatlah kuat dan hebat tidak terkata nampaknya... Walau cemana hebat kutepis, kalah jua daku ditangannya... Dah tuu, sah2 laaa kann... aku dikelilingi oleh 3 pembawa virus tuu... Kompem aku kalah! Mana aci 3 lawan 1! Katanyer contagious tummy bug, tu yang nak tak nak, suka tak suka berjangkit jugak kat aku yang kononnya gagah perkasa ni... Keh keh keh... Akhirnya, tumbang jugaklah superMOM yang perasan kuat ni haaa... Padan muka aku! Hiks! ;-)

Nasib baikla time aku separa tumbang tu Tuan Beso dan anak2 sudah pun beransur pulih.... Otak memasing dah hampir kembali ke paras normal dah time tu dan dah tak memerlukan pemantauan rapi aku lagi... So, bolehlah aku layan otak blues aku yang tak berapa nak normal plak time tu... Nak2 pulak time aku down tu skali arung timing dengan bendera jepun... Ish ish ish... Double trouble rimas la aku jadiknya... Mana taknyer... Dengan sakit kepala nyer lain... Sakit perut nyer lain... Sakit pinggang nyer pulak lain citer... Fuh! Serba tak kena laaa jawabnyer...

So, begitulah alkisahnya wiken kami yang tragis ini... anak beranak terbongkang GERING di rumah... Eceh! Gerun la plak bunyiknya sampai gering2 camtuu... Tak bley blah betol! Hehehehe...

Tapi kini, daku sudah kembali sihat, Kembali kuat dan sudahpun bersedia kembali ke pangkal jalan... Hua hua hua...

Dah dah dah... Start nak berdrama la pulak! sudah2 laa tu yeak.. Marilah kita tido tidoooo tidooooooo.... Sakan bebeno layan blog ni kang lain plak jadiknya... So... Lebih Baik aku layan bijik mata... Besok aku dah KERJA la woi! MC aku dah habis! Pepagi esok aku dah nak kena punch card plak... Kol 6 am tu dah kena celik biji mata... Hua hua hua...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails