...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Tipah tertipu!

Aku terjah ke central tghari tadi kononnya nak beli sayur sket... Round punya round punya round... Tetiba terjumpa plak durian ni kat thai bazaar... Wieeee suka suka suka!! Aku ni kan hantu durian... So, kalau dah jumpa durian tu sah2 laa suka macam nak melompat2 gitu, yea tak! Kekekeke...


Kalau diikutkan hati aku yang TAMAK HALOBA ni memang macam nak hangkut jer semua sekali yang ada kat situ... Alaaa bukannya banyak beno... 4 kotak kecik jer pun! Adalah dalam 4 ulas dalam tu kotak tu... Huhuhu...

Tapi lepas kubelek2 dan kutelek2... ada 2 kotak yang dah nampak cam berair jek... So niatku memborong sakan telah terbantut! Aku end up beli sekotak jer! Hua hua hua... *nanges!*


Setiap ulas memang dibungkus dengan paper sheet macam dlm gambo kat atas nih... Agaknya dorang tanak isi durian tu terpenyek kot... Alahai, stakat 4 ulas boleh la dibungkus camtu kan... Cuba kalau patploh ulas! Ada brani kah?! Hiks!

Harganya tuuu, korang takyah laa tanya yeak! Tapi, aku tetap jugak nak bagitau kat korang! Muahahhaaha... Sengal! Aku Saje jer nak bagi korang tersedak! Hahahaha... Kejam giler aku nih!! :-P

Samada korang nak percaya atau tidak, tapi korang WAJIB jugak percaya sebab, aku tak tipu lor! Apa pekdah pun aku nak tipu korang... Kot kalau dapat selori durian bestla jugak kan!

Anyway... sekotak durian tu berharga Dkk60! Lebih kurang dekat patploh hengget la jugak! Huhuhu... Korang tersedak tak nih?! Hiks! ;-) Mahal gilos babos kan!! Haaaa.... Tauuuu takperrrrr!! Tekak teringin punya pasal la ni, habis kopak duit aku arini tauuuu... :-(

Igtkan lepas makan durian ni dapatlah ketenangan jiwa ke apa... Yelahkan, time sejuk2 camni bukan ker sesuai kalau makan benda2 panas... Berkuap la sket badan aku yang beku ni haa! Hiks! Akan tetapi!!! Memang sakit jiwaaaaaa tahap gaban ok! Nasib aku memang tak berapa cerah sangat laa arini! Tipah sudah tertipu ok! Owhh tidakkk! :'(

Isi deroyan tu tak baper nak molek sangat! Senang citer, it taste like tuuuuuuuut!! Yang tak boleh belah tuu, Ada seulas tu memang keras berdentum! What theeeeeee &#*!~\!! Kurang asam boi betul la saper yang packed isi durian tuh! Saje nak kena sumpah ngan aku tau! Helloooooo! Seulas deroyan tu berharga dkk15 yeak! Bukan 15sen! So kalau dah keras berdentum tak boleh ditelan dek tekak, tak ker boleh meroyan aku dibuatnya! Grrrrrr!


Nampaknya memang tak boleh dinafikan laaa Durian arhus jugak yang the best and kebabom! Murah pun murah! Sedap pun sedap! Bila la weh aku nak pi Arhus ni?

Roger roger askar2 dan pengikut2ku...

Cik Aya! Cik Lynne! Bila nak terjah ke ladang durian Cik Bedah di Arhus tu? Aku udah kepingin deroyan ni haaa... Kalau Cik Jasmine nak ikut sama pun apa salahnya... Mehla kita memborong deroyan bawak balik ke CPH ni... Kita bukak gerai deroyan besar2an kat central tuuu haaa! Biar tak laku deroyan dorang yang macam tuuuuuut tuuuu! Kekekekeke...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails