...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Picit2... Tekan2... Cucuk2...

Apa punya title daaa... Agaknya dah kehabisan idea sangat kot! Sampai title pun ntah hapa2 ntah... Huhuhu...

Tapi, itulah yang aku nak citer kat sini... Perihal diriku yang dipicit, ditekan dan dicucuk... Sakittttt wooo!!

Owh! Lupa pulak nak bagi mukadimah secara sopan santun... So, sebelum pikiran korang terjunam ke lombong, baiklah aku berterus terang sahaja... ;-)



Aku sekarang ni sedang menjalani sessi "beramah mesra" dengan physiotherapist... So far dah 2 kali dah aku pi dating dgn Ulrich tu... Bukan sesajer aku nak dating ngan dia tapi...

kerna TERpaksa aku melangkah pergi... Kerna terpaksa kuturut kata hati...

Eceh! Tetiba keluar lagu Francesca Peter plak dah! Tak bley belah! :-P

Sebenonyer aku kan ada serious back problem ever since i was involved in an accident with my late abah many years back... And It got worse since alyssa was born... Ker sebelum2 tu dah teruk dah, but aku ni just plain ignorant and ala2 gagah perkasa nak tunjuk kuat dan hebat! Konon! Huk3...

Lately nih, sejak dua menjak usia menjadi semakin muda dan semakin remaja ni kan (bluwek! Muntah pink!) makin lama makin sakit pulak my back... Sampai ke satu tahap yang aku tak tertahan dah... Kalau kat mesia memang almost every month aku cari orang ULI badan aku... Akan tetapi, aku BUKAN di malaysia... Huk3..

Atas nasihat doctor dan berbekalkan *surat tunjuk sebab*, aku pun melangkah gagah ke clinic Ulrich tu.... He is a Certified and highly experienced Physiotherapist cum Personal Trainer cum Professional Masseur and Acupuncture Practitioner... Haaa amek kau! Hehehehe...

Dua kali dah aku mengantor nyawa kat sana and hasilnya memang sangatlah memberangsangkan... Walaupun seksaan dipicit, ditekan dan dicucuk itu TERamatlah sakit, perit dan pedih... Tapi memang berbaloi2!

Paling tak tahan bila kena cucuk dengan jarum! MasyaAllah sakitnyaaaaa mak oi! Bukan sakit masa jarum tu kena isi aku tapi masa the needle touched my nerves or wateva u call it la kan... Pastu ada wayar sambung kat machine sampai bergegar2 ok! Sakitnya macam kena renjatan electric! Rasa sakit yang memang tak boleh nak diexplain lah!

Aku yang memang boleh dikatakan manusia yang tahan sakit ni pun macam nak mengalir airmata dibuatnya ok! Fuhhh siyes sakit! Nak2 masa kena acupunture kat telinga! Adoi makkk! Macam kena mental torture ok!! Korang tau jelah kan telinga kan ker very sensitive... Bila kena cucuk ngan needle tu memang berpinau biji mata beb! Siyes rasa cam nak flying kick doploh juta kali ajer kat orang yang cucuk tu! Kakakakaka...



Kalau tengok jarum yg dicucuk kat telinga aku tu memang kecik tonet ajer... Adalah dalam 2mm kot or maybe less... Different from the needle size yang normal tu... Tapi, yang tuuu laaaa yang sakit tak hengat! Memang kecik2 cili api ni namanya! Huk3



Anyway, last monday Ulrich suruh aku dok atas massage chair kat clinic tu, to loosen up the tight muscles sementara nak tunggu dia habiskan session dengan patient yang came before me... Aku ckp kat dia yang kat rumah aku pun ada gak massage chair camni tapi aku takde masa nak dok atas tu... Memang stetmen aku sengal giler kan... Hehehe...


Atas nasihat Ulrich, start from tonite aku akan manfaatkan uPilot aku tu haaa... Sian Tuan Beso beli memahal tapi jarang diguna... Kalau kat clinic tu kompemlah kan bayo mahal nak dok atas tu... Ni dah ada depan mata tapi buat derk ajer... Huhuhu...

Hopefully my back pain will be gone soon! Kengkawan tolong doakan kesejahteraan tubuh badan saya yea... *wah! ayat bunyi cam baek!*

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails