...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Dugaan time winter!

Kalau korang nak tau, banyak tau sebenarnya dugaan time winter ni... Bukan takat sejuk sampai ke tulang jer tapi macam2 dugaan ada! beyond your imagination ok! Hua hua hua...



Aku memang paling tak gemorrrr driving atas jalan yang licin! Sape yang suka kan! Kot ada yang suka tu memang terencat akal la tuu... Time camni lah kena super duper trooper extra careful! Ingat lagi tahun lepas baper kali keta aku skidded! Bukannya aku bawak macam pelesit pun... Below 50km/hr ok!

Kalau Tuan Beso ada dok kat seblah time aku drive kompemlah mulut dia pot pet pot pet tak reti stop! Kekadang tu rasa cam nak bagi ubat tido aje kat dia! Sah la kita neves pegang syereng and tekan pedal, dia pulak tak habis2 tazkirah... Kalau membebel benda yang aku buat tak betul tu oklah jugak... Ini tak... Every single thing dia nak komen! Adussss.... Memang saje jer nak bagi aku stress terlebey sudah tau!

Tapi yang tu aku masih bley handle lagi laa... Paling tidak pun aku jelingkan ajer... So, dia pun senyaplah kejap kan.... Lagipun aku dah lali dengan bebelan dia... Belum la sampai menanah telinga or ke tahap sakit jiwa yang da bomb pun... Tapi, benda yang aku paling tak boleh handle time2 snow camni bila ada org lain yang bawak keta macam jalan tu DIA soranglaaa YANG PUNYA! Memang sengal tahap gaban tercabut ekor tau!!!


Pagi tadi on the way to LMS ada satu XC90 ni main keluar jer tak tengok ada keta ke tak! I was thissssss closeeee to that car ok!!! Berderau darah aku dibuatnyaa! Memang on the spot la dia kena hon panjang dengan aku!! Time2 camni plak ko nak cari pasal ek! Kot kalau bercium keta dgn keta tu satu hal! Tapi nyawa2 yang aku bawak dalam keta ni apa cerita plak?! Ko hengat anak ayam punya nyawa ker?! Terasa macam nak bagi sepakan padu beserta seketui dua pelempang jer kat muka mamat tu tadi!! Grrrrr!!

Lenkali dah tau snow tu pepandai laa manage time! Keluar la awal dari biasa sket! Ni tidak... Jangan la sebab ko dah lambat boleh menonong tak hirau orang lain! Menyusahkan oranflg aje tau! Akai ada tak nak guna! Chisss!!


Tapi aku memang bersyukur la tindakan reflex aku yang sepantas kilat tu tadi dpt mengelakkan kejadian yang tak diingini dari berlaku.... Memang menduga akal dan iman tau bawak keta time snow camni.... Aku memang sangat berhati2 nak mengelakkan any bad things happen but how can i control other people's driving attitude! Doa jelah bebanyak supaya dijauhkan benda2 tak elok tu kan...


Kalau diikutkan ati aku yang tengah membara ni, memang nak aja aku buat signboard beso gabak tulis 'SILA BAWAK KETA GUNA OTAK bukan LUTUT' and letak atas keta aku! Fuhh!! Geramsss!!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails