...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

1st day ngaji...

Arini 1st November 2010 merupakan 1st day aku hantar aiman mengaji tau... Owh jangan terkezut... Memang aiman dah tak ngaji dengan mak singa dia lagi... Hehehehe..

Yupe! Aku dah tak ajar aiman mengaji lagi... Aku dah surrender sebab banyak sangat drama airmata ala2 soap opera... Aku pun dah semakin susah nak disiplinkan diri aku ajar aiman ngaji... Kesabaran makin menipis... Huh! Tanda2 Dah tua kot! Huhuhu...

Bila dia bagi excuse penat, aku pun kasi can... Pastu bila aku penat pun aku kasi can jugak kat dia... Lelama dedua pun naik lemak... Teruslah ponteng ngaji berbulan2... Natijahnya, semua benda dia lupa... Hmmm.... Teruk betul aku ni kan...

So, after a long discussion with tuan Beso, we have decided to look for alternative... Ya betollah tekaan korang... Aku cari cikgu ngaji utk aiman... But, it was not easy at all! Esp kat DK ni... Ada memang ada but semuanya cakap danish... Tu lah masalah beso kat sini... Language barrier... Puas aku mencari, tebalkan muka and asked around last2 jumpa jugak cikgu ngaji yang sesuai... Yang lebih berpengalaman mendidik dan lagi bertauliah utk mengajar...

Bersyukur sesangat sebab cikgu din sanggup ajar aiman... Memang sangat2 bersyukur... Walaupun aku terpaksa drive jejauh sampai ke Virum (takdelah jauh mana pun) hantar aiman ngaji, tapi demi masa depan aiman, aku sanggup berkorban... Penat tu tolak ke tepi... Yang penting aku tunaikan tanggungjawab aku sebagai mak...

Aiman pun nampak happy sangat tadi lepas ngaji... Walaupun dia penat tapi dia nampak excited... Lain beno kalau lepas ngaji dengan aku... Kompem mandommmm aje mukanya... Tapi tadi totally different! Mungkin cara cikgu din ajar tu lebih efective and much more FUN dari aku... Aku ni agaknya terlalu ikut kepala aku jer kot sebab tulah susah aiman nak follow... Hmm...

Apapun... To me, Mengajar anak sendiri memang mencabar minda! Sebab tulah aku surrender! Am just too lucky to have people around me who are kind enough to lend their hands... Allah knows BEST! ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails