...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Mrs Drebar..

Owh title entry aku nih dah ala2 title drama pulaks yeak... Mrs. DREBAR... Yupe! Thats me!! Kalah Mr. Mama camnih... Ekeke...

Korang pun memang dah tau dah kot profession aku kat sini... Pada sape yang tatau lagik tu, mehla aku nak bagitau... Aku ni bukan setakat suri/manager rumahtangga yang berjaya sahaja... Tapi aku jugak merupakan pemandu peribadi berTAULIAH utk seisi rumahtanggaKU... So, kerjaKU bukan setakat memerap kat rumah tapi harus ke hulu ke hilir berbakti utk keluarga... Chewah! Ayat aku tu bajet cam bagus jek kan! Ekeke..


Ingatkan time skolah cuti, drebar pun buleh cuti... Akan tetapi, drebar tak sampai ati tgk Tuan Beso jalan kaki pi kerja dlm cuaca yang sejuk2 camni... Sayu ati aku ni tau... Eceh! Drama tak hengat! Sebenonyer takdelah hari2 aku kena hantar dia pi kerja time cuti skolah ni walaupun setiap harilah jugak aku bangun pepagi buta temankan dia sarapan... Isteri mithali lah katakan... Kwang3... Tapi, boleh dikatakan hampir setiap hari jugak sebenonyer aku hantar Tuan Beso pi kerja time cuti2 skolah ni... Time anak2 masih lagi sedap tido tak hengat dunia... Hehehe...



Macam semalam Tuan Beso mengarahkan aku bawak dia pi beli bekfes kat RvH... So, saya drebar yang menurut perintah... Eceh! Tengok kat dlm gambo atas skali tu.. Kol 7.45am we all dah terpacak depan opis... Maknanyer kol 7.30am dah kuar pi bekfes tau... Fuh! Time cuti pun aku kena bangun pagi... Uhuk uhuk uhuk...



Semalam (20-10-2010) kan besday Tuan Beso... Tu yang dia senang hati nak sponsor bekfes utk kengkawan satu team dia kat opis tu haaa... Wahhhh!! Baik ati sungguhlaa Tuan Beso ni... Bodek boss ehhh! Kekekeke... So, saya yang menurut perintah Tuan Beso... Kemana sahaja diarahkan oleh Tuan Beso, pasti akan saya turuti... *bodek gak nih! :-P* hujung tahun ada cab dpt bonus tak? Kui kui kui...



Macam2 jugakla yang dibelinya kat bakery tu... Kalau nak menapak usung semua benda tu memang nazak jugaklaa... Mau kurus laki aku! ;-) Biasalah kan... kat negara MatBond ni macam2 jenis dan bentuk roti yang ada kat sini... Ada tu crust dia keras berdentum tapi dalamnya lembut... Ada plak tu kulit luar dah manis pastu dalam plak ada filling yang manis2 jugak... Aduhai... Tapi dah benda2 gitu yg jadik fevret dorang kan... Tuan Beso ikutkan ajelah... Kot kalu ikut tekak melayu asli dia tu, mau disuruhnya aku buat 'nasi lemak 2 hengget sebungkus' nak bawak pi opis! Kakakakaka...


Owhh ada jugak sebenonyer bekalan dari rumah yg diusung Tuan Beso ke opis semalam... Tu nampak tak gambo hensem dia berposing kat atas tu... Apakah yang diusungnya tu yea... Meh closed-up sket... Taraaaa...


Owh alah... Cuppies rupanya... Ingatkan nasi lemak! Keh keh keh... Eh eh eh! Korang pun igt aku bungkuskan nasi lemak ker? Ish ish ish... gila ker apa nak bagi matbond makan nasi lemak bungkus pepagi buta?!! Hengat mesia ker? Dah la nowadays ni cuaca kat sini ala2 lemau jeks... Mau satu opis meliuk lentuk tersandar cam 'ular sawa tertelan unta' lepas makan tu kang! Harusssss Tuan Beso kena sound kow2 ngan kengkawan dia... Hahahaha...

Tercapai gakla hasrat aku nak tengok Tuan Beso happy2 on his besday this year... Bukan setakat dpt celebrate with his beloved family aje tapi dapat gak dia merasa nak celebrate besday dengan his teammates... First time ni tau dia celebrate besday kat opis sepanjang hidup dia... So, memang tarikh 20-10-2010 tu sangatlah special to him and will be remembered all his life... ;-) am so hepi for my beloved Tuan Beso!

~ cerita aku ni ala2 tersasar dr landasan ker? Hua hua hua...


- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails