...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Dari DapurKU...

Eceh! Tetiba terkeluar title camtu plak ek... Macam PROPA jek! Kekeke...

Actually dah lama aku tak sogokkan gambo2 makanan dalam blog aku ni kan... Dulu rajin jugak aku menempek gambo lauk pauk yang aku masak tapi skarang ni aku dah malas...



Tapi aku bukannyer malas masak... Walaupun hakikatnya tak la rajin tahap gaban pun... Cumanya skarang ni aku cuma share gambo2 masakan aku dalam FB jer... And rasa macam tak koser la plak nak kuarkan dlm blog sebab blog aku tu bukanlah BLOG MASAKAN pun... Tak penah terpikir pun nak jadikkan blog masakan sebab dah berlambak dah blog masakan skarang ni...


Aku rasa macam boring giler la asyik kuarkan gambo makanan dlm blog je kan... Lagipun yg kumasak stakat sempoi2 jer... Segan nak tayang seantero dunia... So.. No more in blog but aku dah create satu folder khas kat FB yang diberi nama Dari DapurKU utk kutempek gambo lauk pauk yang kumasak hari2... Hehehe...



At least kat FB tu setakat berkongsi dengan kengkawan jelah... Tapi main reason aku create album Dari DapurKU tu pun hanyalah sebagai personal reference jer... Kalau dah takde idea nak masak apa, aku telek2 balik lauk pauk yang dah pemah aku masak... Di samping tu, boleh jugak kongsi idea dengan kengkawan aku yang sama2 suka ataupun terpaksa masuk dapur... Tak kiralah yang suka masak tetiap hari ataupun bebilalah yang disukai... Uishh berbelitnya ayat aku nih! Fening!



Diam tak diam banyak gakla gambo aku dah tempek dalam album tu... Tu pun baru beberapa bulan yg lepas jer aku start doing that... Kalau dari dulu aku dah buat maunya ratusan gambo dah ada... And tu pun kekadang aku terlupa gak nak snap gambo apa yang aku masak... Maklumlah... Aku ni kan selalu terkejar ke sana sini... Masa pun terbatas... Lainlah kalau aku dok goyang kaki kat rumah je kan... Hehehehe.. tu yang kekadang memang tak teringat langsung nak snap gambo food sampailah dah habis makan... Amek gambo perut gendut jelah pastu! Kekekeke...



Ada jugak permintaan suruh bagi resipi kat dlm fb tu.... Dan semestinya aku dengan gumbiranya akan berkongsi dengan dorang... Walaupunnn aku memang takde bakat langsung nak tulis resipi... Kalau tulis merapu merepek dan meraban tu serah pada aku... Tapi bab2 tulis resipi memang aku angkat bendera putih! Hiks!

~ gambo2 dicilok dari FB secara pukal.. Kekeke...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails