...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Cetak ROMPAK kah?!

Uhuk! Tersedak plak baca title tuh! :-P

Jangan terkujats u all! Tiada propaganda di sini.. Semuanya adalah statement reality yang berbaur controversy sahaja... Kekekeke...


Nampak tak apa yg Tuan Beso tengah buat tu? Dia tengah mengSCAN buku2 yang aku pinjam from Shureen, my SA fren... Last friday we all sefamily dijemput dinner kat rumah dia... First time gathering dengan each other's families... How nice!


We talked about so much things termasuklah pasal bab2 mengajar anak2 tentang ISLAM... She makes it compulsory to herself to teach her 4 kids about islam every thursday without fail! Memang aku tabik springgggggg ok!! Kawan macam nilah yang aku tercari2 kat DK ni... Yang boleh berkongsi pasal hal2 agama dan akhirat dengan aku... Supaya aku tidak LEKA dengan dunia sahaja... InsyaAllah!

Korang perasan tak buku yg aku pegang dlm gambo kat atas tu... Ishhh korang dok ralit membelek muka kawan aku yg lawo macam barbie doll version muslimah tu jer kot yeak! Tu pasal tak nampak aku dah! Hehehehe... Memang pun kawan aku tu lawo! Dia tak mekap pun dah lawo giler! Org tak sangka umur dia muda 2 thn jer dr aku... Dah anak 4 plak tu! Wieee....

Anyway, Kalau korang tak perasan apa yg aku pegang tu tengok jelah gambo kat bwh ni plak yea... ;-)


Buku2 nilah yg aku pinjam dari shureen... She uses these books to teach her kids... Very good books indeed! Tu yang aku kerahkan Tuan Beso photostatekan buku2 ni since tak bley nak cari kat DK ni... Shureen beli kat SA buku2 nih and aku nak order online pun takde langsung tulis website yg boleh direfer... So, inilah cara terakhir yg terbaik that we both can think of...



niat mengscan itu bukanlah untuk mencetakROMPAK hasil hakcipta orang lain tapi semata2 utk mendidik anak aku tentang ISLAM... Hopefully niat suci aku tu dpt mengurangkan rasa 'bersalah' aku 'merompak' tu yeak! Hehehehe... Ayat tak bley blahhhhh! :-P



Pasni aku kena disiplinkan diri aku macam shureen utk mengajar anakanda2KU pasal agama... Aku percaya kalau nak berjaya dalam hidup, bekalan DUNIA harus diselaraskan dengan bekalan AKHIRAT... Umpama kaki kita juga kan... Kalau manusia punya 1 kaki, bolehkah dia berlari dengan pantas? Tentulah tidak, yea tak.... ;-)



Hopefully aku diberikan kekuatan oleh Allah swt utk berjuang dalam membesar dan mendidik anakanda2KU... Itulah sebenarnya cabaran utama menjadi ibubapa kan... Sapa kata tugas mendidik anak itu mudah memang aku salute habis laaa kat dia... Bolehlah aku menuntut and mintak tips pulak ngan orang tu yeak... Hehehe...

~ anak2 adalah ibarat kain putih... Dan kain putih itu jugalah merupakan 'pakaian' terakhir kita sebelum mengadap TUHAN yang ESA!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails