...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Sakan nak raya nih!

Saperkah yang paling semangat skali nak raya dalam family korang?

Anak2 kah?

Atau mak bapaknya kah?

Dalam family aku plak boleh dikatakan semua orang semangat nak raya kecuali Mem Kecik... Dia belum cukup emosi lagi nak feel lelebih pasal raya ni... Tunggulah beso sket lagi, kompemlah dia yang paling over da vazz!



As for aiman, sah2 la dia semangat nak raya! Tetiap ari bagitau aku nak raya sebulan... Tapi dia sendiri confuse macamana nak raya sebulan kalau setiap hari dia kena pi skul... Lainla kalau cuti sebulan boleh joli katak kan... Last2, aku biarkan jer dia puzzle sengsorang... Koser la hai nak layan imagination budak tu! Kekekeke...

Yang Tuan Beso plak semangat jugak nak raya tau... Dari last week dia dah berkemas sakan... Dari kemas rumah, kemas wardrobe dan segala macam mak nenek berkemas laa.. Semangat giler nak beraya ek! Menantu sapelah yang rajen tak hengat ni! Hahaha..



Yang best skali bila dia bersemangat waja cuci cermin tingkap... Bukan sikit2 tingkap plak tuh kat rumah aku nih! Kiri kanan, depan belakang, atas bawah sumer penuh tingkap! Masak otak laki den nak menyental doploh inci punya habuk! Maklum jer, sejak dok aini setahun lebih yang lepas memang ni pestime sental tingkap! Huhuhu






Wahhhh rajennn tuuu! Siap panjat2 tonggeng2 yang tak tahan tu! Fuhhh gila semangat laa laki aku tuh! Tahun lepas takdelah bersemangat waja camni skali... Apa kes tahun ni over melampau plak dia bersemangat nak raya ek?





Haaa ko tengok tu... Siap lap pintu lagik tau! Chaiyokkk la Tuan Beso! Memang tak sangka sebegitu sekali semangatnya nak raya... Kalau boleh satu rumah dia nak kasik kilat! Kasik mantop! Kasik meletop! Dah macam nak jemput Obama dtg open house raya jek nih! Kakakaka...

Lain kes plak ngan bini dia ni.... Ehh aku bukan tak semangat nak raya... Nehi nehi! Aku memang sangatlah bersemangat nak raya cuma malas jer nak menunjuk2 terlebey sudah... Tak baek menunjuk2 ni kan! Kekekeke...

Aku memang looking forward nak menyambut syawal... One of the things yang buatkan aku teruja sebab nak buat open house... Time raya jelah aku nak beria2 yea yea ooo buat open house kan... Time lain cam tak baper nak syiok sangat... Lagipun inilah masanya nak berjumpa beramah mesra dengan sahabat handai yea tak... Untuk menghilangkan rasa sedey tak dpt balik kampung halaman...

So, now ni aku tengah fening nak pikir apakah menu istimewa yg bakal dimasak utk open house tu nanti... Nak masak banyak mana pun tak kompem lagik ni sebab tatau baper ramai jemputan yang nak diundang... Rasanya macam nak jemput satu denmark kot... termasuklah queen of denmark sekali! Wieee...

So, agak2 korang baper ekor lembu aku nak sembelih nih? Cuba advise sket! Kekekeke...

~ alangkah bestnya kalau dpt beraya dikampung halaman terchenta! Huhuhu...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails