...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Rojak Mamak!

Menu berbuka puasa hari keenam kami adalah ROJAK MAMAK!!! Hoyehhhhh!!!

Dan chef yang bertanggungjawab memasak ROJAK MAMAK adalahhhhh... Tuan Beso! Double Hoyehhh!!





Hasil usaha kerja keras Tuan Beso yang bersungguh2 memerah keringatnya membuat rojak mamak memang sangatlah membanggakan! Chaiyokkklaaa Tuan Beso!





Tuu dia kuahnya... Sangat mengancam jiwa kan! Sikit punya berhemah tau dia memasak kuah ni tadi... Dulu penah la dia buat sekali rojak mamak ni masa zaman2 tok kaduk study kat US... Lepas pada tu harammmm tak buat dah... Tetiba jek arini dia teringin nak makan pulak... So apalagassss... Bila dah disebut tu, sudah pastilah akan dibuatnya!

Tu baru aku tunjuk kuah.. Meh sini aku nak menunjuk2 kat korang segala mak nenek sepupu sepapat adik beradik yang bersatu dalam rojak mamak ni.... Dah ready semuaaaaa.... :-P






Haaa tu diaa... Macam2 ada! Tempe goreng ada... Tauhu keping ada.. Fisballs ada... Sotong goreng tepung ada... Telur pun ada... Version dah dipotong2 dikerat2 pulak macam dalam gambo kat bawah ni...


Ehh tu tak cukup lagik tuu... Dah nama pun rojak, sah2 la isi perutnya banyak... Tak bley sikit2 ok... Kekeke...



Cucur udang, kentang rebus, salad dan timun.... Ikutkan tak lengkap lagik tu... Sengkuang tarak... Paru goreng tarak... Wadeh tarak... And adalah a few other things jugak yang tarak... Nak buat camno... Mendalah tu semua tak berjaya dijumpai olehku... Sape suruh Tuan Beso sound nak buat rojak ni last minit... Jawabnya memang tak complete laaa kann...

Akan tetapi.....

Pujian harus diberikan kepada Tuan Beso sebab memang yummeh giler laaa kuah rojak tuh... Cucur udang tu pon sodapppp!! Nangis la tok mon kalau aku cakap anak dia punya kuah rojak lagik marvellous yummylicious dari yang tok mon penah buat last year! Tapi, itulah hakikatnya... Ini bukan bodekan tau.. tapi kenyataan tau! Hiks!





Pasni andaikata Tuan Beso dah tak nak jadik 'nelayan laut dalam', bolehlah kot dia bertukar profession pulak... Aku sajeskan dia bukak gerai jual rojak mamak! Kekekeke... Tapi syaratnya tak bley bukak kat mesia laa... Dah la banyak persaingan... Lambat jadik kaya plak tuh... So, kena bukak bisnes rojak mamak kat cph pastu kembangkan pulak seantero europe! Fullamak! Kompemlah aku akan jadik millionaire rojak mamak... Kakakaka...

Ape kes aku plak yang jadik milionnaire? Owhhhhhh... sebab aku kan Chief Financial Officer rumah ni! Kakaka...

Wah wah wah... Aku ni kalau bab berangan memang handal! Serah jek pada aku! Tapi kalau citer bab makan lagikla terover handal! Hahaha... Besok aku nak order makanan sedap2 lagik kat Tuan Beso... Hati dia dah kembang setaman dah tu kena puji melambung tinggi... Sure nyer lah dia rela kalau disuruh masak lagik! Wieee....

~ Owh senangnya dalam hati dapat suami pandai memasak ni! ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails