...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Nasi goreng kampung...

Tengok title pun korang dah tau aku nak citer apa kan... Sah2la nak jaja gambo dinner we all arini... Orang tengah rajin memasak ni memang eksyen nak menayang gambo aje kejanya... Kekeke...


Saje jek arini tekak aku ni macam malas nak makan nasi berlauk... Apatah lagi nak memasak lauk pauk... Lagilah macam malasssss gitu kan... ;-)

Pastu since dah lama tak menggoreng nasi, apa kata arini kita layan nasi goreng kampung for dinner! Woohooo!! Nasi goreng extra HOT, extra pedas and extra terangkatsss! Hahaha...

Mana tak terangkat beb! Aku bubuh cili api dalam tu sikit punya tak hengat! Nasib baikla aku belah2 2 aje cili api tu... So kepedasan dia takla sampai membunuh! Tapi memang berasap mulut dan lidah la jugak! Nasib baiklah perut dan bontot masih terpelihara keharmoniannya! Hahaha...



Amazingly dedua anak2 aku tak komplen pedas pulak walaupun dedua tu sambil mengunyah sambil meneguk air... Kompemla pedas sebab aku guna cili padi kan... tapi dorang berdua tu kan tekak orang johor... Dah nama pun anak johor jati... Pedas pun taram! Lagipun berani dorang nak komplen! Aku mogok masak kang baru tau! Kui kui kui...

~ side dishes: telur dadar, ayam goreng dan timun... ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails