...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Kuih bakar chef Aiman

Everyday anak bujang aku ajak maknyer yang PEMALAS ni buat kuih... Tapi, for sure not everyday la kan maknyer ni RAJIN nak melayan... Dah nama pun pemalas, so sendiri mau hengat la yeak!



Tapi arini layankan ajelah budak kecik yg seSPECIES dengan bapaknya tu... Lagipun tekak mak dia teringin nak makan kuih... Ada can la nampaknya nak memperguna2kan anak sendiri! Child labor! FOC lagik! Keh keh keh...



Of cos la kan kena google sana sini and search for the easiest kuih for him to make...

Easiest means, recipe nyer simple, ingredients nyer tak banyak and method nyer easy breezy for him to follow... :-P



Yang tu semua tugas aku la yang nak kena approvedkan dulu recipe nyer sebelum Tuan Kecik mula beraksi... Ada sesape yang tak kenal aku lagi? meh sini aku kasik tau kat korang semua... Akulah Mem Beso aka Approving Authority dalam ini rumah... Ada sape2 berani nak menggulingkan takhta aku ker? Siapla aku cantas kepala dia! Muahahahaha...



Hmmmm.... Sampai bilalah agaknya aku akan RAJIN melayan budak kecik tu kan... Actually nyer bukan melayan ape sangat pun... setakat bacakan resipi dan jadik mandur jer... Hiks! The rest memang aiman lah yang buat... Dah tu, dia yang beria sngat nak buat kuih kan... Haaa amek kau!

Dia bagitau aku tadi bila beso nanti dia nak jadik COOK! Wallaaa.... Kompemlah memang anak bujang aku tu sama species dengan bapaknya! Dalam hati ada taman rupanya anak aku nih! Kekekeke...



Takpe aiman... Mommy suka aiman pandai masak.... Tak semestinya tugas memasak tu utk org pompuan aje kan... Dan tak semestinya jugak kalau suka masak tu kena jadik tukang masak, yea tak?! Be like daddy okie! Serba boleh... Jadik nelayan laut dalam boleh, jadik cook pun boleh! Duit ada, perut pun terjaga... Kekeke...

Meh kita tengok apa hasil air tangan Tuan Kecik nih... Boleh dibanggakan ke tak agaknya...


Wallaa... Two thumbs up to aiman! Chaiyoklaaa aiman! Tak sesia mommy meletakkan kepercayaan pada aiman tau! Kuih bakar tu memang sodappp! Next time boleh buat lagik ok!

~ cooking can be so much FUN when we do it together with our loved ones! Trust me! ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails