...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Apa yang penting?

Kerjasamaaaa... Wonderpets! Hahahhaa...

Wehh hujan2 ni buat lawak sengal la pulaks yeak! Dah kenapa? Hehehe...

Takde apaaa... Saje suka suki! Arini memang aku terOVER hepi sket... Sebabnyer... Adalahhhh... Mana boleh bagitau! Tak surprise la nanti! Hiks!

Anyway, ni nak citer pasal kejadian yang berlaku semalam ni... Semalam memang aku tak nyempat sungguh nak updet blog.. I busy you! Hehehe... Busy melayan kerenah anak2 dan suami tercenta gitu! Eceh!

Dorang tu kan dari aritu dok ngajak ku buat kuih... Aduhai! Macam lah Mem Beso ni rajin sangat buat kuih... Aku memang ngaku yang aku tak rajin sungguh nak buat kuih... Sedangkan memasak pun kadang rajin kadang malas apatah lagi nak buat kuih yea dak?! Hehehe...


Tapi sebab dah tak tahan telinga dibuat dek bebudak ni yang dok menciak2 tak habis2 ngajak buat kuih, aku layankan jelah! Ikutkan ati memang tak kuasa tapi apa nak buat... 3 lawan 1 sah2 la aku kalah kan... Huhuhu


So, setiap sorang aku dah bagi2 kan keja... Nak sangat buat kuih kan... Haaa amek ko! Jangan nak ngelat... Jangan nak curi tulang... Aku sekeh kang! Amek sorang satu keja tu..... Jangan nak bercekau kat dapur yea... Kang Mem Beso naik hantu baru tau... Kakakaa...



Ehh dorang tu sebenonyer memang suka jek kalau aku kasik green lite masuk dapur... Melompat bukan main anak2 aku tu... Tuan Beso pun sah2 la kan sama sebok! Aku tak ajak pun dia yang sebok ngendeng2 ngan aku kat dapur tu...


Senang giler keja aku camni kan sebab dapat assistants yang berdedikasi tinggi and highly commited... All i need to do was siapkan bahan, bancuh2 pastu cuci tangan... The rest, leave it to them... Dorang tau apa nak buat... I trained them well! Hiks!


Kalau jadik kuih tu pun dorang jugak yang nak makan... Tapi, kalau katalah tak jadik pun, aku paksa gak dorang telan kuih2 tu sume... Uishh! Ganas jek bunyiknya tuh! Muahaha... Dah tuu... Takkan nak membazir plak yea tak! Sape suruh dorang offer diri rajin sesangat nak tolong kan! Hehehe...


Alhamdulillah jadik jugak kuih yang dorang buat! Beso gabak ok Tuan Beso buat buah melaka tu... Tapi pada aku dah lawo dab tu... Kalau aku yang buat memang lagi gabak2! Sedondon lah dengan jari aku yang gumuk2 nih! Hahahah...


Puding custard tu pun sempurna kejadiannya... Tak sesia Tuan Kecik lenguh2 tangan dok mengacau atas dapur! Meletup2 pun dia sanggup tau tapi memang berbaloi2 laa hasilnya! Secukup rasa dan enak dimakan begitu saja! Hahahaha..... Sengal!

Tu lah dia project kitorang anak beranak semalam... Dok dapur buat project kuih utk berbuka... Esok lusa dorang ajak buat kuih raya plak ni... Hmmmm nampaknya aku kena seru jin rajin masuk cepat2 dalam badan aku nih...

Fuh fuh fuh... Zam zam allakazam! :-P

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails