...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Nasi lemak berlauk...

Arini aku teringin nak makan nasi lemak daaa... Tapi tanak laaa yang sempoi2... Sesekali nak jugak SELERA BESAR yea tak! So, jadiklah nasi lemak berlauk! Ececece...


The LOW FAT nasi lemak, ayam kunyit and cucumber...


The all-in-one sambal tumis (ikan bilis + telur puyuh + telur ayam)...


And last but not least... Rendang daging! Wieee...

Datang angin rajin aku nak memasak memang tak bley belah ok! Rasa meriah giler la pulak masak heavy2 cenggini... Selalu nyer aku masak sempoi giler vavas kan! Chaiyok chaiyok!!

Tapi yg lawaknya lauk ku itu adalah sedikit kekurangan kemasinan... Tatkala aku sedang sebok nak memasak tu la tetiba dtg berita GUMBIRA yang dikhabarkan oleh Tuan Beso... Serta merta aku jadik gelabah tak tentu hala nak memasak cemana gaya... Hahahaha... Memang poyo!

Tapi nasiblaaa... Aku tengok laki aku makan tak cukup2 mulut gamaknya! Tataula samada sedap sangat ataupun memang dia kebulur tak hengat! Hahahaha...

Yang pentingggg, dia makan banyak pun aku tak berapa nak risau sangat sebab cara dan bahan2 yang aku gunakan utk memasak arini adalah amat menitikberatkan aspek2 kesihatan.... No santan at all okie! Hehehe...

Tak percaya?! Apasal plak korang tak caya?

PERCAYALAHHH... wa talak tipuuuu wooo!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails