...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Moh kita ke gym!

Fuhh 2 hari 3 malam okeh aku dan anak2 dok terperap dalam rumah bergelumang dengan virus demam + batuk + selsema... Jangan kan kata keluar rumah, selangkah pun aku tak jejakkan kaki aku ni keluar pintu tau...

Tapi syiok jugak dapat berkubang dok kat rumah cenggini... Rasa heavennn gitu... Tak yah nak rushing ke sana sini... Giler best tak yah mandi pepagi buta.... Nak2 pulak dapat bangun lewat sket! Tapi sket jelah... Setakat sejam lewat drpd biasa... Jadiklaaa kannn...

Tapi arini aku dah tak tertahan2 nak jugak keluar hirup udara yang nyaman tapi cuaca tetap gloomy nih! Cukup la 2 hari housebound... Hari ketiga kena gak releasekan diri... So, moh la kita ke gym! Kasik bakar lemak2 yang berselirat barat dalam badan nih! Hahaha...





Aku terpaksa tunggu Tuan Beso habis kerja kol 4.30 pm baru bleh terjah ke gym... Ni kan cuti skolah... Takkan aku nak angkut anak2 pi gym kot! Kesian plak kat dua beradik tu dok melanguk 2 jam kat sana tunggu maknyer gitu2 gini2... Silap2 Mem Kecik meroyan kat sana mau haru biru jadiknya!

So, lepas amek Tuan Beso tadi aku teruslah memecut ke waterfront... Tak nak buang masa kononnya... Kan masa itu emas! Hehehe...



Aiman setia kasih nak ngekor mak dia ke gym... Suruh ngekor daddy tanak plak.. Dia nak main iphone aku sementara dok melanguk tu tapi mana bleyyy.... Sah2 laaa mommy WAJIB layan FB sambil2 berexercise! Hahahaha... So, aku suruhlah dia layan main internet guna computer yg disediakan kat sana tu...

Memang best tau kat gym ni sebab facilities dia memang tip top! Area melepak dia pun sangat best siap ada free beverage i.e. coffee & tea... Kalau bosan layanla tenet... Kalau bosan gak, layan jelah tido atas sofa yang empuks2 tuh... Tak dak sapa nak marah haiii!



Selalunya dekat 2 jam aku dok kuarkan peluh kat gym tu tapi tadi aku buat cepat2 sebab kesian Tuan Beso and Mem Kecik yang dah tunggu lama kat bawah... Lagi lama aku biarkan dorang tu berjalan kat area shopping complex tu, lagi bahaya wooo!!! Ada je kang yg TERbeli dek Tuan Beso tu haa... Nanti memacam reasons la dia bagi kat aku... Bukan buleh caya sangat dia tuh! Kaki sopang kan!

Aku pesan kat dia suruh pi Netto suruh beli buah2an tapi ada aje mak nenek benda lain yang diangkut sekali... Hmmm laki aku... Laki aku! ;-)

Besok aku nak ke gym lagi dan plannyer bebudak akan diusung oleh daddy nyer merendek ke Experimentarium... Bukan jauh beno pun... Seberang jalan tu je haaa! Hehehe... Ada sesape ker yang teringin nak join? Moh la kita sesamer.... ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails