...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

owhhh tidak!!


aku nak start berDRAMA SWASTA nih.... baik korang get ready for any possible outcome! kot2 tetiba aku datang sawan kena pulak tempiasnya kat korang.... berHATI2 lah kamu semua yea.... akakaka....

korang sure pelik kenapa tetiba keluar info pasal head lice kat blog aku ni kan... adalah sebab musababnyer.... takkan la aku sesuka ati jekan... kekadang blog ni berguna untuk sebarkan info2 yang bermanfaat.... tak gitu? anyway, SEBABnyer adalah.... anakku telah dijangkiti oleh HEAD LICE aka KUTU!! owhhhhh tidakkk!!!!!

gilerrrr meroyan aku kalau pikir2 balik cemana anak aku boleh jangkit kutu! gilerrrr otak aku ok! seumur hidup aku dari kecik sampai ke TUA ni... tak penah2 umur aku kena kutu tau! nih cemana pulak anak bujang aku boleh kena kutu!!! memang aku TAK BOLEH TERIMA! budak lelaki plak tuh! tak masuk dek akal aku tau!



tapi.... terimalah dengan HATI yang TERBUKA.... jangan tutup2 sebab MALU... benda ni tak boleh nak MALU2... ape pun nak diMALUkan? ishhh takde maknanyer ok! hehehe....

memula tu ada gak rasa malu... sebab aku pun ada gak negative impression satu ketika dulu bila dengar budak kena kutu.... dulu pendek akal lagi la katakan.... kononnya budak yang ada kutu ni selalunya PENGOTOR tak reti jaga kebersihan or tak hygienic la bak kata omputeh... tapi anak aku tu TIDAK termasuk dalam category pengotor okeh.... tolong laaa percaya! huhuhuhu.... *drama drama drama*

tapi bila skul keluarkan newsletter informing the head lice outbreak at skul.... i guess all the moms including me yang memula tu PANIC, mula rasa lega jugak.... not only after reading it buat aku tau asal usul kutu tu... aku tau gak cemana dia boleh berjangkit bla bla bla.... dan yang paling bagus sekali aku dah tau la cemana nak treat the problem... sebelum ni mana penah experience benda2 camni kan.... so, manalah aku tau nak buat ape... hehehe.... nampak betul mak si aiman ni sengal sungguh bab2 ni... hehehe...



tapi, aku masih tak dapat terima kenyataan yang aiman kena jangkit KUTU.... dah kukatakan pada aiman, jangan dok berguling2 dengan kengkawan kat skolah... especially musim2 sejuk gini memang kutu suka jer mengawan! tapi tu laaa.... tanak dengar cakap mommy! kan dah dapat faedahnya! ishh!!

tapi dah nak kena kan.... nak buat cemana.... aku terimalah seadanya.... tu pun sebenarnya aku tak tau yang aiman ada kutu.... walaupun aku dah perasan aiman dok tergaru2 since last friday tapi bila aku check2 takde la pulak tanda2 ada kutu....

yang sebenonyer kutu tu ada jer nyorok2 dalam rambut dia tu... cuma aku jer yang BUTA.... oppsss RABUN... serious aku tak boleh nampak kutu yang tiny weeny tu.... giler kecik kemetot ok.... dah ler aku ni memang tak pernah2 tengok kutu.... memang kompem la kan aku tak tau samada betul ke dia tu gatal sebab kutu ke apa...

nasib baik la on sunday tu aya datang.... dia dah biasa dah dengan benda2 ni.... memang aku respek giler la mata puan sri aya ni.... kalau aku la kan... kompem sampai doploh tahun pun takkan jumpa kutu tu.... walaupun guna sikat kutu... siyes ok!

so, ayalah penyelamat si aiman.... malam tu jugak aya buat PENGHAPUSAN KUTU beramai2!! sampai kena gelar DR. KUTU dek anak aku! akakakakaa..... tapi memang aku terhutang budi la kat aya sebab berjam2 dia dok membelek kepala anak aku semata2 nak hapuskan segala mak nenek tok moyang kutu kat kepala si aiman tu!

tak cukup dengan tu, dia jugaklah yang tolong letakkan head lice treatment cream atas kepala aiman.... nasib baik jugak aku memang standby sesiap cream tu.... sediakan payung sebelum hujan kan! hehehe... finally, berguna jugak ubat kutu yang aku beli kat london tu.... huhuhuhu....

so, korang korang korang semua.... jangan la take for granted macam aku yea... walau sebersih mana sekalipun anak2 kita tu kan, still ada jugak risiko boleh dijangkiti kutu.... jadi, sentiasalah ingatkan anak2 kita supaya tidak terlalu MESRA ALAM di skolah.... cakap kat bebudak tu jangan la nak bergomol2 berpeluk2 berlaga2 kepala dengan kengkawan dorang kalau nak selamat dari jangkitan kutu.... idok kalu.... pepandai la tanggung sendiri.... huhuhuhu....

oooo satu lagi.... jangan lupa stand by ubat kutu kat rumah... if in case ada KECEMASAN kan.... akakakaka...


....cakap pasal KUTU ni buat aku geli geleman laaa!!! adoiyaii!! memang aku psycho!




0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails