...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

menebar jala di pagi hari...


kalau Tuan Beso bersengkang mata menangkap JERUNG di tengah lautan yang berGELORA tu... Mem Beso pulak pepagi buta dah menebar jala di dapur.... tebar kak jangan tak tebar! hahahaaha.... pepagi buta engine aku dah panas... dah tuu... dok depan dapur! ekekkee....

well nak kata pagi sangat tu takdelah pagi bebeno... kol 6.40 am baru betul2 aku bersilat kat dapur... saje jer malas nak bangun awal sangat sebab batter roti jala tu malam2 tu aku dah siap bancuh then campak jer dalam fridge.... bila bangun pepagi tu tinggal nak menebar jelah kan... hehehe...


kes nak cepat siap punya pasal, 3 pans sekali jalan aku buat.... within half an hour, half of the batter dah selamat di transformed menjadi roti jala.... ni kira aku catat record peribadi sendiri la ni... tak penah2 lagi aku buat roti jala 3 pans sekali arung at one time... terasa cam SUPERWOMAN la pulak pagi tadi.... kwang3x.... sangat CERGAS okeh! akakaka...

by 7.10 am aku terpaksa stopkan kejap sebab nak get ready pulak dengan NORMAL routine.... lepas aku bersiram wangi2 harum2 semerbak then kena  kejutkan anak2 pulak.... and as usual my normal morning chaos began.... kenapakah?! nasib baik cuma 2 tu jelah anak aku... kalau la aku ada doploh anak, bukan chaos lagik dah tu! ntah2 tetiap hari TSUNAMI melanda rumahku kot.... hehehehe...



anyway, lepas dropped aiman kat skolah pagi tadi aku singgah jap kat rumah sherry then terus shoot balik ke rumah nak sambung activity jala menjala.... this time around, aku buat sambil berdondang sayang lagik.... slow and steady... takde la macam nyanyi lagu rap dok terkinja2 kan..... lebih kurang cam lipas kudung laa kalau yang tak paham cemana aku menebar sambil nyanyi lagu rap tu... tapi sebenarnya takde la lama jugak nak habiskan the remaining batter tu walaupun aku hanya berdondang sayang.... so, moral of the story.... take it easy beb.... kui kui kui....

actually aku buat roti jala tu sebab ada lunch get together cum farewell party for one of our frens... ala2 macam pot luck la gitu.... memula we all takde plan pun nak buat roti jala ni... tapi bila pikir punya pikir punya pikir... dan sebab dah kowtim ngan aya... sebenarnya aku yang PAKSA dia buat kari ayam so, wallaaa.... roti jala + kari ayam... the perfect match!

korang abaikan aje rupa roti jala aku yang buruk tu.... sah2 korang pun tau kan aku ni menjala di pagi hari yang dingin.... so roti jala pun nampak ala2 lesu jer gitu.... hmmmm, SALAHkan coloring yang tak berapa nak CUN itu.... rasanya aku dah letak cukup secukup2nya, tapi apesal gitu pulak jadiknya! hampagas betul laaa!

kalau beginilah rupanya, KOMPEM dapat nombor corot kalau masuk bertanding tau.... tadi masa cik puan MUNA served atas meja sebaris dengan dishes yang lelain pun ala2 macam 'tak molek dek mata'... cam 'duduk' tak sama rendah, 'berdiri' pulak tak sama katik gitu! buat malu jer letak setable dengan hidangan lain yang kengkawan buat.... theirs punya, bukan jer sedap kat tekak tapi very pleasant to the eyes too! aku punya roti jala jer yang cam buruk giler.... bukan macam tapi MEMANG buruk.... huhuhuhu.... kenapalah nasib ku sebegini.... huhuhu.... sob sob sob!

asalkan dah selamat masuk perut sudah..... tak gitu kengkawan! hehehe.... stetmen nak sedapkan hati sendiri!


0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails