...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

ku TERLUPA...

aku betul2 tak perasan semalam adalah 10 MUHARRAM yang merupakan Hari Asyura... isshhhh terlepas nak berpuasa sunat semalam.... memang betul2 tak ingat langsung2.... sengal2...

tapi honestly memang aku takkan larat nak berpuasa pun semalam... kalau aku kat rumah sendiri INSYALLAH aku mampu berpuasa... ni dah ler tengah travelling.... plak tu bukan lekat kat hotel pun.... manjang UKUR JALAN... hehehehe... so, memang SAH aku akan lembik laa kalau nak jugak menahan lapar dan dahaga semalam... unless puasa WAJIB (ramadhan) memang PASTI kutahankan jua la kan... kui kui kui...

bila tiba hari asyura ni, tetiba terkenang pulak 10 Muharram tahun lepas... hmmm kenangan KENANGAN kenangan....

yang manisnya... tahun lepas aku GIGIH buat bubur asyura dan dapat jugak disedekahkan kepada kawan2 kat cph nun... walaupun tak semua kengkawan dapat merasa bubur asyura yang julung2 kalinya aku buat sepanjang aku hidup tu.... rezeki memasing la kan.... dan tahun lepas jugak aku dapat buat sedikit amalan2 sunat pada hari asyura.... bila lagi nak menambahkan pahala ye tak... peluang macam ni lah yang sepatutnya direbut... umur pun makin meningkat (aku dah tua... huhuhu).... pandai2lah cari lubang nak buat kebaikan untuk bekalan di akhirat.... hehehehehe...

well... dalam pada mengenang memori indah 10 MUHARRAM tahun lepas tuh... ada jugak la terPALIT kenangan PAHIT yang TAK MUNGKIN akan dilupakan sepanjang hayatku.... perghhhh!!! kalau aku kata kenangan PAHIT (caps lock ok!) tu memang betul2 PAHIT lah pada aku.... sebab dalam hidup aku ni yang PAHIT tu jarang berlaku... so memang masuk BUKU SEJARAH terus laa gamaknya...

on that day jugaklah aku terasa diri ni sangat di HINA or bak kata omputeh i felt HUMILIATED laaa.... nak citer lelebih pun tak guna... tapi memang aku tak mungkin akan lupa setiap kata2 seorang MANUSIA yang pernah bergelar kawan kepada aku pada HARI ITU.... *tetiba berputar balik kenangan lalu*

bak kata Tuan Beso, orang yang buat orang takkan ingat apa yang dia buat.... tapi, orang yang KENA BUAT takkan boleh lupa apa yang pernah dialaminya.... i MUST agree with him... aku takkan boleh lupa apa yang aku dah kena! dan rentetan dari hari itu, bermulalah drama bersiri yang berlarutan dari satu episod ke satu episod....

namun, aku bersyukur.... aku telah lalui 10 MUHARRAM tahun lepas dengan segala kekuatan.... alhamdulillah....

sejak dari itu, telah kukenali hati budi manusia yang nampak luarannya seperti DIAMOND tapi hakikat dalamannya hanyalah KACA yang sudah pasti tak begitu berharga nilainya.... dan semenjak itu juga, hidupku AMAN dan TENTERAM tanpa manusia seperti itu...

dalam dunia ni, aku bukan hanya ada seorang kawan tu je kan... berlambak2 kawan aku seantero dunia.... so, tak rugi mana pun kalau aku hilang sorang kawan kan... lebih2 lagi kalau yang pergi tu tak sepatutnya berada dalam circle aku.... aku perlu maintain kawan2 yang sama kepala dan sama citarasa dengan aku jer... yang agak2 tak boleh masuk dengan aku, dont try to step your foot into my circle yea... not anymore dude! tak sesuai lah!

anyway.... 10 MUHARRAM dikatakan hari yang penuh dengan peristiwa penting yang mencerminkan kegemilangan bagi pejuang yang menegakkan syiar islam... dan pada aku pulak, more or less the same la kan.... 10 MUHARRAM will always be remembered by me (and someone too maybe!) through out my life.... a BIG lesson LEARNT on that day!

... kepada kawan2 ku semua tak kira di mana korang berada... aku sayangggg korang! muahs muahs muahs!!! hikss! tetiba.... ;-p

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails