...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

cerita raya kita - Raya ketiga!

jom sambung *cerita raya kita* nak.... kalau korang tak nak pun... RELAkan ajelah.. dah tu sape suruh korang gatal2 terjah sini... sah2 le gatal nak baca ape yang aku updet kan... hehehhe...

sebelum tukang karut start cerita, korang tengok gambo kat bawah ni.... ni semua aku snapped masa raya ketiga minggu lepas...



korang tengok tu... mak mertua aku pun hi-tech tau.... jangan mare haaa.... walaupun jauh beribu batu tapi tok mon sentiasa connected dengan anak2 , menantu2 dan cucu2 dia di mesia nun...

the day before tu memang Tuan Beso dah berJANJIan dengan anak sedara dia... since 2 orang abang Tuan Beso nak turun ke Kulai (rumah kakak sulung dia) so, dapat la tok mon *beraya* dengan anak2 dan cucu2 dia.... kat rumah kak long jer ada internet... yang lelain tu suruh masuk internet tak masuk2 pung.... lembab tol laa... kalau tak, sah2 tetiap hari buleh hai2 bye2 ngan dorang... hiks!!

tapi, memang canggih giler kan zaman sekarang ni... tak dapat jumpa secara reality, jumpa secara virtual pun dah kira bagus la tuh.... yang penting HEPI! hehehehe....

yang lawaknya kan.... on that day Tuan Beso sepatutnya dah masuk kerja dah... in fact memang dia dah pi ofis pun pagi tu.... aku hantar dia ke opis cam biasa sebelum shoot anto aiman ke skul.... tapi dalam kol 8.15 camtu, aku baru je parking kat skolah aiman, tetiba dia kol suruh amik dia kat opis.... of cos la aku PELIK kan....

tetiba dia cakap, macam MALAS nak kerja.... hek eleh... ntah pape la mamat ni.... semalam punyalah semangat nak pi kerja... pastu siap setkan alarm kat dalam henpon aku pasal nak berWEBCAM dengan orang kat mesia nun.... dia takutla bini dia ni terlupa, mampuih la nak kena BEBEL dengan MIL aku... tapi, tetiba dia PULAK yang over tak nak KERJA... ntah pape laa ek.... kalau aku tau la kan, tak yah sesusah bangun pepagi sangat nak pi anto dia kerja...

anyway, hari raya ketiga tu kira HAPPENING giler la rumah aku... walaupun yang ada dalam rumah time tu cuma 4 kerat aje... tapi HAVOCnyer macam buat kenduri kawen... mana tak nyer.... sakan beno ber VIDEO CONFERENCING dengan family kat mesia tu laa... lepas satu family, satu family.... kena amek nombor nak berwebcam dengan mak mon.... hehehehe...

bukan setakat berwebcam aje... dorang kat mesia tu siap *beraya* lagik you.... korang tak caya? percaya lah.... hehehehe.... kakak2 ipar aku tu... siap suruh Tuan Beso bawak dorang on virtual tour rumah kitorang ni... puasla Tuan Beso tunjuk ke segenap sudut rumah.... hehehehe.... ala2 macam REAL la pulak tau... dari satu tingkat ke satu tingkat... nasib baik la rumah aku ni cuma 3 tingkat... kalau seploh tingkat... mau PENGSAN darling aku tu.... hahaha...

aku pulak sebok showed off kat dorang kuih muih raya yang aku buat.... impressed giler kakak2 ipar aku tengok adik ipar dia ni RAJIN buat kuih raya... cam tak caya gituh! padahal aku RAJIN sebab mak mon ada... kalau mak mon takde, ntah JADIK entah TIDAK la tuh... wakakakakaa....

so, hari raya ke3 we all kat sini tetap meriah walaupun cuma memerap kat rumah ajo! walaupun beraya di PERANTAUAN tapi tidak bermakna raya kami tak meriah tau.... Tok Mon pun hepi aje walaupun tak dapat beraya kat mesia.... walaupunnnn.... *baper banyak walaupun daaaaa* hehehehe....


0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails