...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...
Showing posts with label physioteraphist. Show all posts
Showing posts with label physioteraphist. Show all posts

CheckUP...

Arini aku ada dating dgn physiotherapist lagik... Dah 4 kali dah Ulrich tu mengadap muka aku... Korang sure heran kan ntah apelah sakit aku ni sampai setiap minggu dok nganto nyawa ke clinic Ulrich tu haa...


Kalau korang tengok aku selama ni mmg la aku sentiasa nampak sihat, cergas, brutal, ganas dan hebat! Eceh! Yang last skali tu memang TAK BLEY BLAH!! Kwang3... Tapi takkan kot aku nak tunjuk muka sakit kat korang... Habislah hilang keJELITAan dan keGAGAHan ku! Hehehehe...

Hakikatnya badan aku ni banyak yang dah terpeleot sana sini... Maklum jelah... Lahir dlm keluarga org susah... Membanting tulang 4 kerat tu adalah normal bagi aku! Eceh! Ayat drama dah keluar! Keh keh keh...

Dulu takdelah terasa sakit sana sini... Bila usia dah menginjak ke alam REMAJA ni makin ketara plak sakitnya... Kalau nak ikutkan skarang ni bukannya aku buat kerja berat pun... Tapi nak buat cemana... Dah sampai masa kena sakit sana sakit sini... Terima jelah qada' dan qadarNYA... So, sebelum jadik lebih parah baik aku overhaul balik badan aku ni kan... ;-)

Last week memang scary giler... Bukan takat kena picit2 dan tekan2 jer oleh Ulrich tapi kena lagik cucuk! Tu yang tak tahan tu weh! Sakitnya masyaAllah! Memang nak mengalir airmata suci aku tau...






Dan disebabkan back pain aku tu boleh dicategorykan ditahap yg menghampiri critical, terpaksalah buat laser and infra-red treatments jugak...
Macam2 mesin dan wayar si Ulrich tu bubuh kat badan aku... Huhuhu korang scary tak? Kalau korang pun dah rasa scary, apatah lagik aku yang mengalaminya.... Huwaaaa!! :-(

Tapi, nak baik punya pasal terpaksaaa lorrr! Tadahkan ajelah badan tuuu! Jangan banyak songeh! Hua hua hua... Yang tak bley blah bila Tuan Beso gelak2kan bila dengar aku menjerit sakit.... Giler kejam Tuan Beso tuuu... Tunggu turn dia plak yeak! Aku nak tengok cemana dia punya reaction bila kena penangan Ulrich! Keh keh keh...


Sebenonyer Tuan Beso tu pun ada problem dgn lower back dia jugak... Gara2 menolong orang angkat fridge dari attic sampai ke bawah, tu yang terus dapat habuannya... Padahal dah lama dah kes tuu... Sampai skarang back pain dia tu menyerang on and off... Aku igt lagik masa we all kat NYC, Tuan Beso jalan ngengkang2 sebab menahankan sakit tu... Kesiannn woo!


Lepas dia tengok keberkesanan treatment aku pi physio tu, dia pun terbukak hati laaa nak try... Lagipun aku ckp kat Tuan Beso better dia buat treatment dr awal sebelum jadik parah macam aku ni kan... Kalau dah teruk macam aku ni memang tak boleh nak kata laaa.... Bukan takat parah tang sakit jer... Tang duit pun parah jugak wooooo! Huhuhu...

~ tak sabo nak gelakkan Tuan Beso pulak... Keh keh keh...

- adie-apai's on mobile

Picit2... Tekan2... Cucuk2...

Apa punya title daaa... Agaknya dah kehabisan idea sangat kot! Sampai title pun ntah hapa2 ntah... Huhuhu...

Tapi, itulah yang aku nak citer kat sini... Perihal diriku yang dipicit, ditekan dan dicucuk... Sakittttt wooo!!

Owh! Lupa pulak nak bagi mukadimah secara sopan santun... So, sebelum pikiran korang terjunam ke lombong, baiklah aku berterus terang sahaja... ;-)



Aku sekarang ni sedang menjalani sessi "beramah mesra" dengan physiotherapist... So far dah 2 kali dah aku pi dating dgn Ulrich tu... Bukan sesajer aku nak dating ngan dia tapi...

kerna TERpaksa aku melangkah pergi... Kerna terpaksa kuturut kata hati...

Eceh! Tetiba keluar lagu Francesca Peter plak dah! Tak bley belah! :-P

Sebenonyer aku kan ada serious back problem ever since i was involved in an accident with my late abah many years back... And It got worse since alyssa was born... Ker sebelum2 tu dah teruk dah, but aku ni just plain ignorant and ala2 gagah perkasa nak tunjuk kuat dan hebat! Konon! Huk3...

Lately nih, sejak dua menjak usia menjadi semakin muda dan semakin remaja ni kan (bluwek! Muntah pink!) makin lama makin sakit pulak my back... Sampai ke satu tahap yang aku tak tertahan dah... Kalau kat mesia memang almost every month aku cari orang ULI badan aku... Akan tetapi, aku BUKAN di malaysia... Huk3..

Atas nasihat doctor dan berbekalkan *surat tunjuk sebab*, aku pun melangkah gagah ke clinic Ulrich tu.... He is a Certified and highly experienced Physiotherapist cum Personal Trainer cum Professional Masseur and Acupuncture Practitioner... Haaa amek kau! Hehehehe...

Dua kali dah aku mengantor nyawa kat sana and hasilnya memang sangatlah memberangsangkan... Walaupun seksaan dipicit, ditekan dan dicucuk itu TERamatlah sakit, perit dan pedih... Tapi memang berbaloi2!

Paling tak tahan bila kena cucuk dengan jarum! MasyaAllah sakitnyaaaaa mak oi! Bukan sakit masa jarum tu kena isi aku tapi masa the needle touched my nerves or wateva u call it la kan... Pastu ada wayar sambung kat machine sampai bergegar2 ok! Sakitnya macam kena renjatan electric! Rasa sakit yang memang tak boleh nak diexplain lah!

Aku yang memang boleh dikatakan manusia yang tahan sakit ni pun macam nak mengalir airmata dibuatnya ok! Fuhhh siyes sakit! Nak2 masa kena acupunture kat telinga! Adoi makkk! Macam kena mental torture ok!! Korang tau jelah kan telinga kan ker very sensitive... Bila kena cucuk ngan needle tu memang berpinau biji mata beb! Siyes rasa cam nak flying kick doploh juta kali ajer kat orang yang cucuk tu! Kakakakaka...



Kalau tengok jarum yg dicucuk kat telinga aku tu memang kecik tonet ajer... Adalah dalam 2mm kot or maybe less... Different from the needle size yang normal tu... Tapi, yang tuuu laaaa yang sakit tak hengat! Memang kecik2 cili api ni namanya! Huk3



Anyway, last monday Ulrich suruh aku dok atas massage chair kat clinic tu, to loosen up the tight muscles sementara nak tunggu dia habiskan session dengan patient yang came before me... Aku ckp kat dia yang kat rumah aku pun ada gak massage chair camni tapi aku takde masa nak dok atas tu... Memang stetmen aku sengal giler kan... Hehehe...


Atas nasihat Ulrich, start from tonite aku akan manfaatkan uPilot aku tu haaa... Sian Tuan Beso beli memahal tapi jarang diguna... Kalau kat clinic tu kompemlah kan bayo mahal nak dok atas tu... Ni dah ada depan mata tapi buat derk ajer... Huhuhu...

Hopefully my back pain will be gone soon! Kengkawan tolong doakan kesejahteraan tubuh badan saya yea... *wah! ayat bunyi cam baek!*

- adie-apai's on mobile

Related Posts with Thumbnails